اخبار

درتاریخ 24/8/91کلینیک خدمات دندانپزشکی غــدیــر افتتاح گردید:

روز چهارشنبه بیست و چهارم آبانماه طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران و روسای ادارت و سازمانها کلینیک دندانپزشکی غدیر به بهره برداری رسید .

این مرکز که در خیابان نقلیه ، جنب مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه واقع است و اولین و بزرگترین کلینیک دندانپزشکی در زمینه پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان کودکان در غرب کشور می باشد و دارای هشت دستگاه یونیت دندانپزشکی و یک دستگاه رادیولوژی است و آماده پذیرش کودکان 12-6 سال جهت انجام فیشـور سیـــلانت(شیــار پـــوش) دندانها می باشد .

در ابتدای این مراسم آقای دکتر نصیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه طی سخنانی اعلام داشتند: با توجه به اهمیت موضوع فیشور سیلانت این مرکزبا هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال راه اندازی گردید. وی افزود : از ابتدای فروردین ماه سال 90  اکیپ های سیار دندانپزشکی و مراکز بهداشتی درمانی کار انجام فیشور سیلانت دانش آموزان را در مدارس انجام می دادند و تاکنون بیش از 30 هزار دندان مورد فیشور سیلانت قرار گرفته و امیدواریم این تعداد تا پایان سال تحصیلی 92-91 به 70 هزار دندان برسد ، دکتر نصیری در پایان افزود: انجام فیشور سیلانت برای دانش آموزان رایگان بوده و طی هماهنگی های بعمل آمده با مدیران آموزش و پرورش منبعد فیشور سیلانت دندانهای آسیای کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی در این مرکز بصورت متمرکز انجام می شود .

در ادامه این مراسم آقای منکرسی معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه نیز ضمن تبریک به مناسبت افتتاح این مرکز از زحمات کلیه دست اندرکاران خصوصاً آقای دکتر نیکبخت ریاست دانشگاه علوم پزشکی از دکتر نصیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تقدیر و تشکر نمودند.

لازم به توضیح است دندانهای دائمی کودکان بویژه دندانهای 6 آنها دارای شیارهای عمیق و باریکی هستند که محل ماندگاری مواد غذایی می باشد که با ظریفترین مسواک ها نیز تمیز نمی شوند و تجمع باقیمانده ذرات مواد غذایی و میکروبهای دهان در این شیار ها موجب پوسیدگی دندان خواهد شد لذا جهت جلوگیری و پیشگیری از پوسیدگی این دندانها اقدام به پرکردن شیارها با مواد شیار پوشی می کنند که به آن فیشور سیلانت می گویند .

 

5

2 

 

 برای مشاهده آلبوم این افتتاحیه اینجــــــا کلیـــــــک کنیـــــد

۲۵ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید