اخبار

به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت، آقای دکتر نصیری درمراسم نماز جمعه شانزدهم فروردین ماه 1392 ، بعنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه کرمانشاه ،سخنرانی کرد:

به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت (24 -18 فروردین ماه 1392 ) آقای دکتر نصیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه ،به نمایندگی از طرف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، به عنوان سخنران پیش از خطبه هادر  نماز جمعه 16 فروردین ماه ، در مسجد جامع کرمانشاه حضور وبه ایراد سخن پرداخت.

وی ابتدا به تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت پرداختند و به ساخت خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی ، افزایش تخت های بیمارستان و بهبود استاندارد و تجهیزات بیمارستانی ، نوسازی ناوگان اورژانس ، تولید داروهای جدید و بیوتکنولوژیک ، کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار و نوزادان ، کاهش میزان بروز بیماریهای واگیر و افزایش امید به زندگی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره نمودند .

درادامه ایشان به ارائه گزارشی از عملکرد و موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سالهای اخیر پرداختند و   پـــــزشک خـــــانــواده  را گامی در جهت تحقق عدالت در سلامت دانستند .

دکتر نصیری در ادامه اظهار داشتند : هر ساله 7 آوریل مصادف با 18 فروردین روز جهـــانی بهـــداشت  نامگذاری شده و شعار امسال سازمان جهانی بهداشت (( فشار خون را جدی بگیریم )) می باشد .

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، سپس مطالبی در رابطه با خطر ابتلا به فشار خون بین کرد و افزود: فشار خون یکی از عوامل خطر شایع و مهم بیماریهای قلبی و عروقی است و هر ساله 6-5 میلیون نفر در اثر ابتلا به این بیماری فوت می کنند که 50 درصد افراد در گروه سنی 55 تا 74 سال می باشند .

وی گفت: فشار خون قابل پیشگیری و تعدیل است و با غربالگری و تشخیص زودرس و کنترل آن می توان از بروز بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری به عمل آورد .

دکتـر نصیری عــلل بــــــروز فشـــارخـــــون را عـلاوه بـر ارث و ژنتیک ، سن ، افـزایش وزن و چـاقی ، فعالـیت بــدنی کـم ، مصـرف زیـاد نمـک و چـربی ، استـرس های محیـطی و فشـار عصبی و مصـرف دخـانیـات و راهــهای پیشـــــــگیری از آن را کاهش مصرف نمک و چربی ، کاهش وزن ، انجام فعالیت های بدنی روزانه و منظم ، مصرف میوه و سبزیجات ، روغن زیتون و ماهی دانستند . ایشان در پایان روز شمارهفته سلامت را بیان نموده و اظهار امیدواری کردند که با مشارکت مردم و همه جانبه بخش های توسعه و سازمانهای سلامت محور و پوشش خدمات و آموزش و اطلاع رسانی مناسب بتوان سطح سلامت جامعه را ارتقاء داد.

 13

 12

17

18
  

20
  

 

 

۱۷ فروردین ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید