اخبار

با فرا رسیدن اول مهر ماه و بازگشایی مدارس با حضور ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، آیت اله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه و جمعی ازمسئولین سایر ادارات زنگ سلامت در مدرسه راهنمایی شاهد حقیقی پاک به صدا درآمد .

این مراسم با حضور آیت اله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه –سردار گراوند فرمانده انتظامی استان کرمانشاه – آقای شعبانی نماینده مجلس شورای اسلامی –  آقای امینی ریاست آموزش و پرورش استان کرمانشاه – دکتر نوری زاد ریاست دانشگاه  علوم پزشکی– دکتر منصوری معاونت بهداشتی دانشگاه -  دکتر نصیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و دیگر مسئولین و مقامات استان ووالدین دانش آموزان برگزار گردید .
در این مراسم ابتدا زنگ سلامت توسط آیت اله علما بصدا درآمد و سپس آقای دکتر نوری زاد ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی به ایراد سخنرانی در خصوص بیماری آنفلونزای نوع A پرداختند .
ایشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و تشکر از مسئولینی که این برنامه را تدارک دیدند افزودند :
با توجه به اینکه در ابتدای فصل پاییز قرار داریم و همانطور که از نشریه ها و رسانه های جمعی به هشدارهایی درخصوص بیماری آنفلوانزای نوع A داده شد  امید داریم با همکاری و همراهی شما بتوانیم بر این موضوع فائق آئیم .


وی در ادامه بیان داشت وزارت بهداشت در راستای اهدافی که دارد به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور بخشنامه و دستورالعملی را در 5 موضع در بحث مقابله با آنفلونزا ابلاغ نمودند .
بخش اول مدیران و کادر فنی مدارس
بخش دوم معلمین و دبیران
بخش سوم مراقبین ، مربیان و رابطین بهداشتی
که این سه بخش را ملزم به ارائه آموزشهای لازم نموده اند
 بخش چهارم والدین که میبایستی نقش خود را ایفا نمایند.
بخش پنجم که مهمترین بخش میباشد مربوط به دانش آموزان میباشد .
ایشان در ادامه توصیه هایی را به دانش آموزان در خصوص رعایت بهداشت فردی ارائه نموده و بیان داشتند که آموزه های مربیان گوش فرا داده و از وسایل شخصی بویژه دستمال یکبار مصرف و لیوان شخصی استفاده کنند و اگر علائم سرماخوردگی در آنان ظاهر شد با پزشک معالج مشاوره نموده و قبل از حضور در کلاسهای درس از مشاورین بهداشتی کسب تکلیف نمایند .
وی در پایان اظهار امیدواری نمودند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش و هوشیاری دانش آموزان از شیوع این بیماری پیشگیری بعمل آید .
دکتر نوری زاد پس از پایان سخنرانی در مصاحبه تلویزیونی در خصوص بیماری آنفلونزا شرکت نمودند .

برای مشاهده آلبوم عکس های این مراسم اینجا کلیک کنید
۱ مهر ۱۳۸۸ ۱۲:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید