اخبار

هفدهم تیرماه جلسه اعضای کمیته وبا مرکز بهد اشت شهرستان کرمانشاه تشکیل گردید:

وبا 

 

با توجه به فصل گرما ، احتمال بروز بیماری وبا  و نیاز به انجام آموزش عمومی جهت پیشگیری ازاین بیماری ، هفدهم تیرماه جلسه اعضای کمیته وبا مرکز بهد اشت شهرستان کرمانشاه تشکیل گردید:
دراین جلسه جناب آقای دکتر بحیرایی معاون محترم بهداشتی مرکز بهد اشت شهرستان کرمانشاه ، ضمن خیرمقدم به حاضرین ؛ درخصوص اهمیت بیماری وبا وانجام اقدامات پیشگیرانه وکنترلی مطالب لازم را بیان نمودند.درادامه با پیشنهادات اعضای کمیته برای هریک از واحدهای ستادی فعالیتهایی درنظر گرفته شدوبا تنظیم صورتجلسه به تایید اعضا رسید.


لازم به ذکر است که وبا بیماری است که از طریق آب آلوده به باکتری ویبریو کلرا ایجاد می‌شود. این باکتری با نوشیدن آب آلوده یا خوردن ماهی نپخته یا خوردن صدف‌ها وارد بدن می‌شود. در ایران بیشترین راه انتقال وبا،سبزی‌های آلوده ای ‌است که 
در هنگام کاشته شدن با کود انسانی (پساب) آبیاری می‌شوند و دارای بیشترین آلودگی هستند.
پیشگیری:
گرچه بیماری وبا می‌تواندمرگ آور باشد، اما به آسانی قابل پیشگیری است بهترین روش پیشگیری ،دفع مناسب پساب و جلوگیر از ورود آنها به منابع آب آشامیدنی و عدم استفاده از پساب ها وفاضلاب برای آبیاری سبزیجات است . تصفیه، جوشاندن و کلرزنی آب روش مناسبی برای جلوگیری از سرایت این بیماری است.
شیر و غذاهای آماده باید پس از گرم کردن مصرف شود. از بین بردن حشرات و دور نگهداشتن مواد غذایی از دسترس مگس، گندزدایی سبزی و میوه جات با محلول پرکلرین یک در ۱۰ هزار به کنترل بیماری کمک می‌کند. اولین قدم در کنترل بیماری وبا، تشخیص سریع بالینی و آزمایشگاهی و جدا کردن بیماران و افراد ناقل است. وسایل بیمار باید به طور کامل گندزدایی شود. رعایت کامل جداکردن (ایزولاسیون) در مورد بیمار به عمل آید و ملاقات او ممنوع شود.

۲۱ تیر ۱۳۹۲ ۱۱:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید