اخبار

همایش یک روزه بیماری هاری با حضور مربیان طرح بسیجی الگوی زندگی سالم برگزار شد

همایش یک روزه بیماری هاری با حضور مربیان طرح بسیجی الگوی زندگی سالم برگزار شد
((همایش روز جهانی هاری ))
با توجه به پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اعلام روز 28 سپتامبر سال 2009 میلادی بعنوان روز جهانی هاری World Rabies Day همایشی در مورخ 12/7/88 درسالن آمفی تئاتر بیمارستان طالقانی برگزار گردید .
دراین همایش که با حضور سوپر وایزرهای بیمارستانها –کارشناسان کنترل عفونت های بیمارستانی –مسئولین مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی –کارشناسان ستادی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه ، مربیان طرح بسیجی الگوی زندگی سالم –نمایندگان بخشداریها –سپاه ناحیه و آموزش و پرورش ناحیه 3 و معاونت فنی اداره کل دامپزشکی حضور داشتند  ابتدا دکتر نصیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه ضمن عرض خیر مقدم به بیان اهمیت هاری پرداختند و اظهار داشتند : پیشگیری از بیماری هاری بسیار آسان ولی در صورت ابتلاء بروز مرگ و میر در آن صد در صد می باشد وی ابراز داشت : در شهرستان کرمانشاه پنج مرکز (حاج دایی، کوزران ، ماهیدشت ، چنار و ورله) بصورت شبانه روز آماده واکسیناسیون می باشند .
پس از ایشان آقای دکتر امیری معاونت محترم فنی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص هاری در دامپزشکی توضیحاتی ارائه نمودند وی هاری در حیوانات و علائم آن را در حیوانات بیان داشتند .
در ادامه دکتر مهدویان متخصص محترم بیماریهای عفونی ، هاری انسانی را بطور جامع و کامل تشریح نمودند .
پس از پذیرایی و نمایش یک فیلم که در سال 1954 در شهرستان صحنه گرفته شده بود و مراحل کامل یک فرد مبتلا به هاری را تا لحظه مرگ نشان می داد آقای دکتر زنگنه مسئول محترم مرکز بهداشتی درمانی حاج دایی در خصوص درمان پیشگیری هاری به ایراد سخنرانی پرداختند و جهت پیشگیری از بیماری هاری پنج مرحله واکسیناسیون بطور منظم را سفارش کردند .
 سپس آقای مهندس حدیدی کارشناس محترم مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان درباره نظام مراقبت و دقت در درمان پیشگیری هاری توضیحاتی ارائه نمودند .
 درپایان این مراسم از 6 تن از واکسیناتورهای مراکز پیشگیری از هاری به نامهای مینا غلامی از کوزران – نادعلی جلالی از مرکز ماهیدشت- علی گودرزی از مرکز چنار –اسداله مرادی از ورله – احمد رضا ناصری پور و تیز هوش صارمی از مرکز حاج دایی با اهدا جوایز تقدیر بعمل آمد . 
 
هاری یک بیماری کشنده است ؛ با انجام اقدامات به موقع از ابتلاء به هاری در امان باشیم.                        مهمترین راه انتقال بیماری هاری از طریق گاز گرفتن حیوانات (سگ ، گربه ، گرگ و...)می باشد. 

 


 


 

۱۳ مهر ۱۳۸۸ ۱۳:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید