اخبار

جلسه آموزشی تحت عنوان " خود مراقبتی " جهت کارکنان ستاد مرکزبهداشت شهرستان کرمانشاه برگزار گردید.

در تاریخ چهارم شهریور ماه1393 از ساعت 10 صبح الی 12 ظهر در سالن مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه یک جلسه آموزشی تحت عنوان  "  خود مراقبتی " جهت کلیه کارکنان ستاد شهرستان برگزار گردید.

در ابتدا خانم وطن پرست کارشناس مسئول آموزش و ارتقاء سلامت با استفاده از مجموعه اسلاید های خود مراقبتی، در خصوص تعریف واژه خود مراقبتی،ویژگی ها و مزایای آن، انواع خود مراقبتی و ابعاد آن مطالبی را بیان نمودند از جمله اینکه: خود مراقبتی، عملی است که در آن، هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا «به صورت مستقل» از سلامت خود در زمان سلامت ، و ابتلا به بیماری های حاد و مزمن مراقبت کند. این تصمیم‌گیری  شامل مشورت و کسب کمک تخصصی یا غیرتخصصی از دیگران می باشد. خود مراقبتی، فعالیتی است که مردم برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت خود انجام می‌دهند؛. به هر حال، در تعریف خود مراقبتی، پنج ویژگی مستتر است: رفتاری است داوطلبانه، آموخته شده ، حق و مسوولیتی است همگانی برای حفظ سلامت ، بخشی از مراقبت‌های نوزادان، کودکان، نوجوانان و سالمندان و بزرگسالانی که قادر به خود مراقبتی نیستند.

و سپس در ادامه آقای دکتر بحیرایی،  معاونت بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان، ضمن تبریک روز کارمند به همکاران با تاکید بر اینکه همه نیروهای بهداشتی لازم است آموزش های خود مراقبتی را سر لوحه آموزش های خود قرار دهند و در زندگی خویش نیز به کار گیرند.  با توجه به گسترش شهرنشینی و گرایش مردم به زندگی ماشینی، حساس سازی همگانی در خصوص خودمراقبتی به ویژه در بیماری های قلبی و عروقی  نیاز امروز جامعه می باشد. و در رابطه با بیماری های قلبی و عروقی به عنوان اولین علت مرگ و میر و عامل مهم ناتوانی در ایران و دنیا به آمارهای آن اشاره نمودند. ریسک فاکتورهای قابل تغییر و غیر قابل تغییر در بیماری قلبی و عروقی را برشمردند و بر کنترل ریسک فاکتورهای قابل تغییر مانند فشارخون، دیابت، کم تحرکی، چاقی واضافه وزن، کلسترول و.. تاکید نمودند و مطالب آموزشی و علمی مفیدی را به همراه نمایش اسلایدهای ویژه سلامت قلب در خصوص مهار این عوامل ارائه نمودند. 

جهت دریافت مطالب آموزشی در رابطه با خود مراقبتی لطفا" روی لینک های زیر کلیک نمایید:


خودمراقبتی  سلامت قلبخودمراقبتی سلامت قلب

درباره خودمراقبتیدرباره خودمراقبتی

 


 
خودمراقبتی

خودمراقبتی

خودمراقبتی


خودمراقبتی
خودمراقبتی
خودمراقبتی
 

۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید