اخبار

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه: برای نذورات از ظروف یکبار مصرف بهداشتی استفاده شود

بر روی جلد ظروف یکبار مصرف بهداشتی علامت استاندارد و سیب که نشان سلامت است به همراه آدرس دقیق کارخانه وجود دارد

ظروف یکبار مصرف بهداشتی

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه بهترین ظرف برای توزیع نذری را ظروف منزل دانست و اظهار کرد: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف، باید از ظروف بهداشتی شیری رنگ استفاده شود
.

 بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار وبدا، با تاکید بر اینکه هیات های مذهبی و نیز افرادی که قصد توزیع نذورات در میان مردم را دارند حتما از ظروف یکبار مصرف بهداشتی استفاده کنند، گفت: به منظور اطمینان از بهداشتی بودن و استاندارد بودن این ظروف باید آنها را از فروشگاه های معتبر تهیه کرد.

 وی تصریح کرد: ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بهداشتی در بسته های 300 تا 400 تایی درون پلاستیک قرار داشته و بر روی جلد آنها علامت استاندارد و سیب که نشان سلامت است به همراه آدرس دقیق کارخانه وجود دارد.

 کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه برخی افراد سودجو اقدام به تولید ظروف یکبار مصرف از مواد بازیافتی می کنند، اظهار کرد: از آنجا که این مواد بازیافتی حرارت لازم را نمی بینند در نتیجه تخم انگل ها و برخی میکروبها در آنها باقی می ماند که می تواند سلامت مصرف کننده را به خطر بیندازد.

 خدادادیان تصریح کرد: ظروف یکبار مصرف از مواد اولیه سالم تولید شده اما ظروف تولید شده از مواد بازیافتی، مواد اولیه آنها ناسالم بوده و امکان انتقال بیماریهای انگلی، ویروسی و میکروبی را فراهم می آورد.

 وی افزود: همچنین این ظروف از آنجا که مقداری حرارت می بینند مواد سرطان زا آنها آزاد شده که می تواند ابتلا به سرطان را در افراد افزایش دهد.

 خدادادیان ظروف یکبار مصرف بهداشتی ضخیم و شیری رنگ را بهترین نوع ظروف یکبار مصرف عنوان و تصریح کرد: ظروف یکبار مصرف شفاف و رنگ روشن به هیچ عنوان نباید برای توزیع چای و شیر داغ و نیز آش و حلیم استفاده شود.

  کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: این ظروف به سرعت در اثر برخورد حرارت تجزیه شده و تبدیل به مواد سرطان زا می شوند که این مواد به داخل خوراکی رفته و در صورت مصرف امکان ابتلا به سرطان را در افراد افزایش می دهد.

 وی بهترین ظرف برای توزیع نذورات را قابلمه و ظروف خانگی دانست و اظهار کرد: افراد حتی المقدور از ظروف منزل برای توزیع و یا گرفتن نذری استفاده کنند.

 

خدادایان علاوه بر استفاده از ظروف یکبار مصرف بهداشتی ضخیم و شیری رنگ در توزیع نذورات از همه افراد خواست تا پیش از توزیع نذورات دستهای خود را با آب صابون به طور کامل شسته و حتما از روپوش و کلاه استفاده کنند تا سلامت افراد جامعه به خطر نیفتد.



منبع خبر

۱۱ آبان ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید