اخبار

درمرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه کارگاه ارتقاء نرخ باروری برگزار شد:

در این جلسه مشکلات و راهکارهای برنامه های سلامت خانواده ( مادر ، کودک ، سلامت باروری، سالمند و تغذیه) مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.


در تاریخ27 آذر ماه1393 واحد سلامت خانواده شهرستان کرمانشاه اقدام به برگزاری نشستی تحت عنوان ارتقاء نرخ باروری کلی همراه با ارتقای سلامت مادر و کودک جهت مسئولین مراکز بهداشتی درمانی و کارشناسان سلامت خانواده مراکز روستایی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه نمود
در این جلسه خانم اقبالی کارشناس مسئول سلامت خانواده شهرستان در خصوص مضرات پیری جمعیت، وضعیت باروری کلی شهرستان در مقایسه با کشور و استان  پرداختند
وی سپس به  ضرورت منطقه بندی مناطق براساس میزان باروری کلی (TFR) تاکید نموده وبه بررسی  چالش های پیش رو در زمینه  افزایش این شاخص و شاخص های باروری مراکز به تفکیک هر منطقه پرداخت.

در انتها ی جلسه مسئولین سلامت خانواده مراکز روستایی به ارائه گزارشی از مشکلات با ارائه راهکار در زمینه برنامه های سلامت خانواده  ( مادر ، کودک ، سلامت باروری، سالمند و تغذیه) منطقه تحت پوشش خود پرداختند.
مصوبات این جلسه به شرح ذیل  می باشد:

1- دقت در محاسبه شاخص باروری کلی  بعنوان یک داده مهم و اولیه  که بسته به صعودی و یا نزولی بودن آن فرضیات مختلفی را برای پیش بینی آینده دارد و تفاوت جزئی در محاسبه این نرخ در پیش بینی جمعیت در بلند مدت بشدت معنا دار است.

2-  ارتقاء پوشش برنامه پیش از بارداری به منظور ارتقاء سلامت مادران و کودک


 
کارگاه ارتقاء نرخ باروری


کارگاه ارتقاء نرخ باروری

کارگاه ارتقاء نرخ باروری

 

۷ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید