اخبار

کارگاه آموزشی متصدیان ومدیران کارگاههای قنادی منطقه دو شهر کرمانشاه واعضای اتحادیه قنادان برگزار شد:

خدادایان مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان کرمانشاهدراین جلسه گفت:رنگهای مصنوعی در مواد غذایی سرطان زا هستند.
در تاریخ های چهارم و یازدهم بهمن ماه دو کارگاه با حضور 200 نفر ازمتصدیان ومدیران کارگاههای  قنادی منطقه دو شهر کرمانشاه واعضای اتحادیه مذکور در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان برگزار گردید.

در این کارگاه مهندس خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه ضمن بیان اهداف جلسه در خصوص بهداشت مواد غذایی وافزودنیهای غیر مجاز  بویژه رنگهای مصنوعی  مطالبی بیان نمودند.

مهندس خدادادیان گفت: ازمیان افزودنیهای مواد غذایی، رنگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: استفاده وسیع از از رنگ ها در مواد غذایی به دلیل جذابیت و بازار پسندی ، تحریک اشتهای مصرف کنندگان و ترغیب آنها به خرید و همچنین جبران رنگ از دست رفته در زمان نگهداری یا فرآیند غذا از دیر باز مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی بوده است

این کارشناس بهداشت بیان داشت: تحقیقات سالهای اخیر نشان داده است که بسیاری از رنگهای مصنوعی عامل ایجاد کننده اختلالاتی ازقبیل آسم ، اختلالات کبدی و تومور های بدخیم و حتی تاثیر برروی فرایند های مغزی مانند تاثیر برروی قدرت یادگیری و رفتار به ویژه در قشر آسیب پذیز کودکان و نوجوانان می باشد.

مهندس خدادادیان اضافه کرد:رنگهای مصنوعی مواد رنگی هستند که در نتیجه سنتز مواد آلی به دست می آیند و دامنه کاربرد آنها نا محدود بوده و در صنایع رنگرزی ، داروسازی ، میکرب شناسی ، صنایع غذایی و... کاربرد دارند و  اکثر این رنگها از نظر مصرف در غذای انسان قابل قبول نبوده و دارای خواص سرطان زایی می باشد.

تجربیات و مشاهدات روزمره پزشکان نشان می دهد که هم تعداد مبتلایان به سرطان در کشور بالا رفته و هم اینکه سن ابتلا به سرطان کاهش یافته است و با توجه به اینکه سیستم ایمنی بدن این سرطانها را کنترل می کند و هنگامی که سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود موارد ابتلا به سرطان افزایش می یابد بنابراین، سیستم ایمنی بدن بزرگترین نقش را در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارد.

وی ازاسترس به عنوان مهمترین عامل در تضعیف سیستم ایمنی بدن می توان نام برد و افزود: علاوه بر آن استفاده زیاد از افزودنی ها و نگهدارنده ها در مواد غذایی و همچنین آلودگی هوا دست به دست هم داده اند و آمار ابتلا به سرطان در کشورمان را بالا برده اند.

مهندس خدادادیان در پایان اظهار داشت: بر اساس آمارهای معتبرمیزان بروز سرطان در کشور ما بطور متوسط 134.7 نفر در هر 100 هزار نفر گزارش شده استبر اساس این آمار سالانه 85 هزار نفر از مردم کشورمان به سرطان مبتلا می شوندو سالانه حدود 55 هزار نفر جان خود را از دست می دهند

در ادامه آقای مهندس شریفی سرپرست بهداشت محیط منطقه 2 شهر کرمانشاه در خصوص رعایت بهداشت مواد غذایی به ویژه مصرف تخم مرغ ونحوه نگهداری از آن  وهچنین در خصوص استفاده از میوه خام وتزیینات دیگر بر روی کیک ، استفاده از رنگهای مجاز خوراکی در تهیه نان شیرینی ورعایت مسایل بهداشتی بویژه با توجه به فرا رسیدن سال نو  مطالب را ارائه نمودند .

در پایان نیز به 9 نفر از مدیران کارگاههای قنادی تحت پوشش منطقه 2 که در طول یکسال گذشته مسائل بهداشتی را به نحو احسنرعایت نموده اند لوح تقدیر اهدا شد.

کارگاه آموزشی مدیران قنادی های کرمانشاه



کارگاه آموزشی مدیران قنادی های کرمانشاه




کارگاه آموزشی مدیران قنادی های کرمانشاه

۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۸:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید