اخبار

همزمان با سراسر کشور از برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه رونمایی شد

در ادامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت همزمان با 17 استان کشور برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه در روز دهم بهمن ماه و با حضور مهندس نوروزی نژاد معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مرکز سلامت جامعه شهرک امام خمینی (ره) آغاز شد .
در ابتدا دکتر شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه گفت در استان کرمانشاه بیش از 3500 بیمار HIV مثبت در کرمانشاه شناسایی شده اند که حدود 18درصد از بیماران کشف شده در کشور است
دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به تلاش فوق العاده مرکز مدیریت بیماری های واگیر برای شناسایی و حمایت از بیماران آلوده به ویروس ایدز گفت استان کرمانشاه بخاطر آسیب های جنگ تحمیلی بشدت عقب ماندگی دارد و باید با تلاش تمام مسئولین و اختصاص بودجه های فوق العاده از این وضعیت خلاص شود.
وی که در مراسم افتتاح برنامه حاشیه نشینی در شهر کرمانشاه سخن می گفت ، طرح تحول سلامت را فرصتی مغتنم برای استان دانست که باید از آن برای جبران کمبودهای بهداشت و درمان نهایت استفاده برده شود.
دکتر شکیبا ضمن تقدیر از مسئولین وزارت بهداشت برای نگاه ویژه به استان کرمانشاه گفت: بر اساس طرح تحول تنها  مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه شامل برنامه حاشیه نشینی که به ارتقای خدمات بهداشت و درمان مناطق محروم می پردازد می شد که با رایزنی های انجام شده تمام استان کرمانشاه زیر پوشش این طرح قرار می گیرد.
در ادامه مهندس نوروزی نژاد اظهار کرد: در حالیکه استان های دیگر بیشتر به حاشیه نشینان متمرکز شده اند اما استان کرمانشاه برای اجرای طرح تحول نظام سلامت، همه جمعیت 2 میلیونی را زیرپوشش قرار خواهد داد.
وی گفت: دولت دکتر روحانی به وعده خود مبنی بر تحول نظام سلامت کشور به خوبی عمل کرد و با تزریق 40 هزار میلیارد ریال برای تحول در حوزه بهداشتی، گام بسیار مهمی برداشت این در حالیست که پیش از اجرای این طرح دست کم 10 میلیون جمعیت در حاشیه شهرهای کشور بلاتکلیف بودند.
نوروزی نژاد همچنین حمایت سایر وزارتخانه ها را قابل تقدیر دانست و گفت: اغلب وزارتخانه ها مانند رفاه و نفت به خوبی وزارت بهداشت را در اجرای این طرح همراهی کردند.

معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین توجه به کنترل بیماریهای واگیر مانند سل و ایدز در کشور را از دیگر برنامه های موفق این وزارتخانه برشمرد.
به گفته نوروزی نژاد، در 2 سال اخیر با شناسایی و کنترل این بیماریها، از سرایت و حالت فراگیر آنها جلوگیری شد.

در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 85 پایگاه بهداشت سلامت فعال است
دکتر بحیرایی سرپرست مرکز بهداشت کرمانشاه در مراسم نمادین آغاز طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در استان کرمانشاه گفت: بر اساس توافقات انجام شده با وزارت بهداشت تمام ساکنین استان کرمانشاه زیر چتر خدمات حاشیه نشینی قرار می گیرند.
دکتر امید بحیرایی با اشاره به جمعیت 900هزارنفری شهر کرمانشاه از راه اندازی 40 پایگاه بهداشتی درمانی در سطح شهر کرمانشاه خبر داد که با انجام این طرح به 80مرکز خواهد رسید که موجب افزایش دسترسی مردم کرمانشاه به خدمات بهداشتی می شود.
وی انجام این طرح را در راستای کارکرد قابل قبول ایده خانه های بهداشت روستایی دانست و افزود با انجام این طرح ضمن بازتعریف خدمات خانه های بهداشت روستایی مراکزی با همان کارکرد در شهرها نیز راه اندازی شده است.
دکتر بحیرایی گفت: بیش از 300نفر برای فعالیت در 42 مرکز جدید راه اندازی شده در شهر کرمانشاه بکارگیری شده اند که بر اساس آیین نامه های موجود می بایست به سراغ ساکنین شهرها بروند و پیگیر وضعیت بهداشت و درمان آنها شوند.

 

رونمایی برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه  2 

رونمایی برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه  10 


رونمایی برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه  9 


رونمایی برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه  8 


رونمایی برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه  7 


رونمایی برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه  6 


رونمایی برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه  5
رونمایی برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه  4 


رونمایی برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه  3
 
رونمایی برنامه تحول بهداشت در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه  1

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید