اخبار

برگزاری همایش روز ملی جمعیت

با عنایت به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با توجه به پویندگی ، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سالهای گذشته سیاستهای در 14 بند کلی از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد .
در این سیاستهای کلی جمعیت به مواردی مانند ارتقاء پویایی ، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی ، رفع موانع ازدواج ، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند ، کاهش سن ازدواج ، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران بویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه ای هزینه های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان ، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزشهای عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری و با تاکید برآموزش مهارتهای زندگی و ... اشاره شده است .
در همین راستا همایش روز ملی جمعیت در سالروز ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت یعنی سی ام اردیبهشت ماه با شعار ((خانواده شاد و پایدار با مهربانی و عشق)) با همکاری مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و اداره کل ثبت احوال استان در سالن اجتماعات مرکز سلامت جامعه شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد .
در این همایش که با حضور مدیران و نمایندگان ثبت احوال استان ، فرمانداری ، شهرداری، بهزیستی ، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش ، بنیاد شهید ، بیمه سلامت ، برق استان، تعاون، برکت تل و صدا و سیما ، مسئولین مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و کارشناسان ستادی برگزار شد دکتر امید بحیرایی به تشریح برنامه های روز ملی جمعیت و تبیین سیاستهای ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری پرداخت.
در ادامه سرکار خانم دکتر موسوی در خصوص تحولات فرهنگی جوانان و خانواده ها سخنانی ایراد نمودند و سپس آقای نظری معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال آمار و وقایع حیاتی استان (ولادت ، وفات ، ازدواج و طلاق) وضعیت جمعیتی استان را به طور کامل و جامع تشریح نمودند .
در پایان این مراسم خانم اقبالی کارشناس مسئول سلامت خانواده سیاستهای جدید جمعیتی را تببین نموده و انتظارات مرکز بهداشت را از دیگر ارگانها و سازمانها اعلام نمودند.
لازم به ذکر است دومین نمایشگاه پویایی ، بالندگی و جوانی جمعیت نیز در مرکز سلامت جامعه شهرک امام خمینی (ره) برپاشد.

همایش روز ملی جمعیت 9

همایش روز ملی جمعیت 3

همایش روز ملی جمعیت 1

همایش روز ملی جمعیت 8

همایش روز ملی جمعیت 2

همایش روز ملی جمعیت 11

همایش روز ملی جمعیت 10
  
همایش روز ملی جمعیت 7

همایش روز ملی جمعیت 6


همایش روز ملی جمعیت 5


همایش روز ملی جمعیت 4
 
 
 

۳ خرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید