اخبار

برگزاری جلسه کالای قاچاق در مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه

اولین شرط داشتن شرایط بدنی سالم ، رژیم تغذیه ای صحیح و کاملی است که انواع مختلف از نیازهای بدن از ویتامین ها تا پروتئین و غیره را در حدکفایت برآورده سازد . به همان ترتیب که پرخوری و کسب چربی و قند اضافی بدن را بیمار می سازد ، نارسایی انواع مواد مورد نیاز یا استفاده از مواد نامناسب و نامطئن نیز موجب بیماری می گردد . با وجود اهرمهای کنترلی زیاد در بازار مواد غذایی به ویژه کنترلهایی که وزارت بهداشت معمول می دارد ، درصد زیادی از مواد غذایی وآشامیدنی عرضه شده را مواردی تشکیل می دهند که به هر دلیل مناسب مصرف نیستند . بخش بزرگی از اینها محصولاتی هستند که به گونه ای از مقررات و کنترل گریز نموده اند و به دور از هر گونه نظارتی وارد بازار شده اند . در این میان سهم بزرگی به محصولات قاچاق اختصاص دارد.
از این منظر محصولات قاچاق به کالاهایی گفته می شود که  از مجاری غیر مجاز به کشور وارد شده اند و یا به گونه ای خود را از کنترل های بهداشتی و قانونی مربوط در مبادی رسمی رهانیده و به بازار گسیل گشته اند . بخشی از کالاهای قاچاق نیز از کاستی ها و خلاء های قانونی و اجرایی مربوط به بازارچه های مرزی ، تعاونی های مرزنشین ، کالای ته لنجی ، مناطق آزاد  ، بار همراه مسافر و همانند آن سوء استفاده کرده و از مجاری عرضه سربرآورده اند .

انواع شکلات ، آدامس و تنقلات ،روغن ، طعم های خوراکی ، انواع نوشابه ها ، پودر شربت ، ماکارونی ،چای ،کنسروهای مخلف  و حتی میوه عمده ترین کالاهای غذایی قاچاق را تشکیل می دهند .
نوشیدنی ها درصدر مواد غذایی قاچاق هستند. ضمن این که در سال های اخیر قاچاق خشکبار چون گردو و بادام نیز به علت افزایش قیمت داخلی رکورد زده و بعد از این دو نیز انواع کنسرو و سپس شکلات و شیرینی و در نهایت برنج و چای نیز از مواد غذایی اصلی هستند که بیشترین واردات قاچاق را به خود اختصاص می دهند.
در همین راستا جلسه ای به منظور ارتقا دانش و آگاهی کارشناسان بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه و شهرستانهای تابعه با همکاری معاونت امور بهداشتی و غذا و دارو در روز یازدهم خردادماه سالجاری در مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه برگزار گردید .
سخنرانان این جلسه آقایان دکتر رحیمی – مهندس اجرایی و مهندس خدادادیان بودند.


جلسه کالای قاچاق 5
جلسه کالای قاچاق 4
جلسه کالای قاچاق 3
جلسه کالای قاچاق 2
جلسه کالای قاچاق 1

۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید