اخبار

کشف و ضبط ۱۲۳۰ کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی در شهر کرمانشاه

مهندس خدادادیان با اشاره به بازرسی های صورت گرفته توسط اکیپ های مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و دیگر دستگاه های نظارتی از مراکز عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان طی ماه مبارک رمضان،‌ از کشف بیش از یک تن و ۲۳۰ کیلوگرم گوشت دل و جگر غیر بهداشتی در شهر کرمانشاه طی روز گذشته خبر داد.

 
گوشت غیر بهداشتی

وی تصریح کرد: این مقدار دل و جگر و گوشت های غیر بهداشتی از ۲۰ مغازه قصابی واقع در خیابان نواب صفوی کشف و معدوم شد.
کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این گوشت ها با ذبح غیر مجاز دام و فاقد اصول بهداشتی در  مکان مذکور توزیع می شد که پس از بازرسی و اطمینان از تخلفات آنان مراتب قانونی جهت جلوگیری از فعالیت آنها در دستور کار قرار گرفت و ۴ مرکز نیز پملب شد.
خدادادیان با اشاره به اختیاراتی از جمله داشتن مجوز قانونی و حکم پلمب مراکز بهداشتی توسط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، افزود: در کشف و ضبط این میزان گوشت غیر بهداشتی بازرسانی ویژه و آموزش دیده از سوی دستگاه های اجرایی چون قوه قضائیه، دامپزشکی، مرکز بهداشت، اداره اجرائیات، نیروی انتظامی و... نیز مشارکت و مساعدت لازم را با مرکز بهداشت به عمل آورده اند.
 
وی یادآور شد: اواخر سال قبل نیز طی یک روز بازرسی بیش از ۳ تن از گوشت های ذبح غیر بهداشتی توسط عرضه کنندگان به صورت غیر قانونی در خیابان نواب صفوی کشف و معدوم سازی شد.
کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به فعالیت اکیپ های بازرسی و نظارتی ویژه جهت سرکشی از مراکز عرضه محصولات سطح شهرستان، گفت: امسال گشت های ویژه ای در ایام ماه مبارک رمضان متشکل از گروه های فوق و به ویژه اداره کل اصناف تمهیدات لازم در مقابله و پیشگیری از عرضه محصولات غیر بهداشتی و برخورد با متخلفین را در دستور کار قرار داده اند.
خدادادیان در ادامه بیان کرد: نرخ گوشت ها از سوی اتحادیه قبلا اعلام شده و مردم باید ضمن خودداری از خرید گوشت های فاسد و غیربهداشتی که در کنار خیابانها به صورت غیر قانونی عرضه می شود، در تهیه اقلام مورد نیاز علاوه بر قیمت متعارف بر کیفیت نیز توجه کنند.
وی تاکید کرد: از شهروندان خواستاریم هر گونه موارد مشکوک و غیر بهداشتی در عرضه محصولات غذایی را در صورت مشاهده به مرکز بهداشت اطلاع دهند و نظرات و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.


۷ تیر ۱۳۹۵ ۱۷:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید