اخبار

مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه مرکز جدید کاهش آسیب( DIC ) را ازطریق مناقصه واگذار می نماید

متقاضیان محترم استعلام مرکز جدید کاهش آسیب DIC ضمن مراجعه به واحد تدارکات مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه واقع در خیابان قصرشیرین ( نقلیه )، بالاتر از بیمارستان امام خمینی (ره)، برگه ی نحوه واگذاری را به همراه پاکت شرکت در استعلام دریافت و بصورت کامل مطالعه نمایند و مبلغ پیشنهادی خود را از تاریخ 22 آذر ماه1395 تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه مورخه 2 دی ماه1395 به واحد حراست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تحویل دهند.
ضمن اینکه به پیشنهادات رسیده بعد از تاریخ مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد.

نام موسسه/ شرکت/ سازمان غیر دولتی: ..........................................

مبلغ پیشنهادی به ریال: ..........................................

اینجانب .......................................... شرح آگهی واگذاری مرکز کاهش آسیب در سایت مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه را مطالعه و ضمن قبول کردن تمامی بندهای آن متقاضی شرکت در استعلام در تاریخ ........................ می باشم.

                                                                                                           محل امضاء

 

شرایط اختصاصی واگذاری:

1.    طبق بند 3 ماده 53 دستورالعمل تأسیس، مدیریت و نظارت بر مراکز مجاز دولتی، غیر دولتی، خصوصی و یا سازمان های مردم نهاد درمان و کاهش آسیب معتادان افراد یا سازمانهای متقاضی مرکز کاهش آسیب باید درخواست خود را به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و یا سازمان بهزیستی ارائه نمایند. "کمیته کاهش آسیب " متشکّل از معاونت بهداشتی دانشگاه و نماینده سازمان بهزیستی و نماینده نیروی انتظامی و کارشناس درمان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان درخواست را بررسی و پس از تطبیق آن با دستورالعمل و تعیین محل مرکز، حداکثر یک ماه پس از وصول درخواست، نسبت به صدور مجوز اقدام و به متقاضی ابلاغ نمایند.
2.    داشتن سوابق کاری لازم در زمینه کاهش آسیب به تایید کمیته استانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
3.    منع مداخلات دولتی
4.    منع چند شغله بودن و عدم قرارداد های مرتبط به جهت عدم موازی کاری با سازمان های دیگر مطابق با مصوبه بند 3 اولین جلسه کارگروه کاهش آسیب استان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر اساس نامه شماره 1705943 مورخه 23/1/1394
5.    رعایت کلیه ضوابط و مقرّرات و دستورالعملهای ابلاغی
6.    برنامه ریزی و سازماندهی جهت ارائه خدمات مطلوب، جلب رضایت مراجعین
7.    تأمین تجهیزات براساس دستورالعل های مربوطه برای مرکز
8.    رفع نواقص و ایرادهای مرکز در مدتی که توسط کارشناسان نظارتی و یا مسئول مرکز اعلام می گردد
9.     اجرای نظرات و پیشنهادات براساس ضوابط مربوطه
10.    حضور مستمر و فعال در ساعات تعیین شده در مرکز و قبول مسئولیت های مربوطه
11.    بررسی و تأیید صلاحیت علمی و عملی کارکنان مرکز و تیم سیار براساس ضوابط این دستورالعمل و معرّفی آنها به دستگاه صادرکننده مجوز
12.    لازم است به همراه تکمیل فرم متقاضی لازم است مدارک شامل اساسنامه، سوابق کاری، مجوز کار و سایر مدارک تحویل گردد. در غیر اینصورت به درخواست شرکت در استعلام ترتیب اثر داده نخواهد شد.
شرایط عمومی واگذاری:
1)    تامین محل مناسب به منظور استقرار پرسنل موسسه جهت ارائه خدمات. تعیین محلّ مرکز بر اساس ماده 54 دستورالعمل مرکز گذری بعهدة کمیته کاهش آسیب استان می باشد.
2)    تامین پرسنل دوره دیده کافی در محل مرکز گذری ( مسئول مرکز، مسئول برنامه سرنگ و سوزن و مشاوره، متصدی پذیرش و ... ) و همچنین جهت ارائه خدمات بصورت سیاری ( 2 تیم ). حداقل یک نفر از اعضای تیم سیار دارای مدرک دیپلم باشد.
3)    لازم است مسئول مرکز، پزشک، پیراپزشک ( مانند کاردان یا کارشناس رشته های پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و غیره) روانشناس یا کارشناس مشاوره یا مددکار اجتماعی باشد، متصدی برنامه سرنگ و سوزن و بمنظور آموزش رفتار جنسی سالم، مشاوره جهت انجام آزمایش عفونتهای قابل انتقال، یک نفر به ازاء حداکثر 100 نفر مراجعه کننده در روز با حداقل تحصیلات دیپلم.
4)    پوشش مناطق سیاری تعیین شده از طرف مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه.
5)    طبق ماده 70 دستورالعمل زمان فعالیت کار مرکز گذری از 6 صبح تا 8 بعدازظهر است. ساعات فعالیت مرکز با توجه به شرایط منطقۀ محل ارائه خدمات، تعیین خواهد شد. هر مرکز باید حداقل 6 ساعت در روز و حداقل 6 روز هفته به ارائه خدمت بپردازد. محدوده ساعت کار مرکز باید مشخّص و اعلام شود که لازم است جدول فعالیت مرکز و تیم های سیار طبق برنامه زمان بندی شده به معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه ارائه گردد. حضور مسئول مرکز و مسئول فنی در تمامی ساعات کار مرکز الزامی است.
6)    تشکیل پرونده محرمانه و ثبت خدمات جهت کلیه مراجعین به مرکز و تیم های سیار و همچنین بایگانی پرونده ها مطابق با پروتکل کشوری و زیر نظر کارشناس برنامه DIC معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه.
7)    ارائه خدمات مشاوره ، کاهش آسیب ، آموزشی فردی و گروهی ، پانسمان ، استحمام و... طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی طرف اول قرارداد.
8)    ارائه درمان نگهدارنده با آگونیست با آستانه پائین از ابتدای شروع بکار در مرکز گذری الزامی است. در غیر این صورت مطابق با نامه های وزارتی و استانی از ادامه فعالیت مرکز ممانعت بعمل آمده و تعطیل خواهد شد.
9)    مجوز فعالیت پزشک در واحد درمان نگهدارنده با آگونیست با آستانه پایین توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی صادر خواهد شد.
10)    طرف دوم متعهد میشود ضمن بکارگیری یک نفر پزشک دوره دیده واحد درمان نگهدارنده با متادون تا سقف 100 نفر در روز طبق پروتکل های درمانی معاونت محترم درمان و تعرفه های موجود در مرکز کاهش آسیب راقدام لازم را مبذول نماید.
11)    ارائه وسایل پذیرایی میان وعده بصورت روزهای کامل هفته جهت 40  نفر از مراجعین به مرکز.
12)    طرف دوم قرارداد موظف است در نیم سال اول حداقل تعداد 60 نفر نفر را بصورت روزانه در مرکز گذری پذیرش نماید و در نیم سال دوم تا سقف 100 نفر را پذیرش نماید
13)    هر تیم سیار نیز حداقل تعداد 50  نفر را در روز پوشش دهند و جمع آوری سرنگ و سوزن های آلوده در سطح مناطق تحت پوشش.
14)    پیمانکار موظف است ضمن بستن قرارداد جهت دفع زباله های عفونی ( شامل زباله های عفونی و همچنین جمع آوری بسته های کاهش آسیب )  با مراکز درمانی یا شهرداری که دارای سیستم دفع بهداشتی و مناسب زباله می باشند و با تایید کارشناسان مرکز بهداشت رسیده باشد اقدام و یک نسخه از آن را ارائه نمایند.
15)    برای تفکیک و نگهداری زباله های عفونی از غیرعفونی، با رعایت شرایط بهداشتی، باید برای زباله های غیرعفونی از کیسه زبالۀ سیاه رنگ استفاده گردد و زباله های عفونی در سیفتی باکس های مقاوم، ضدنشت دارای برچسب، نگهداری و دفع گردد. محلّ نگهداری موقّت آنها نیز باید حجم کافی، ابعاد مناسب و قابلیت ضدعفونی کردن داشته، شرایط بهداشتی در آن رعایت شود.
16)    شناسایی حداقل 80  نفر از افراد جدید دارای رفتارهای پرخطر و دارای پرونده مستمر و فعال در طول سال اجرای برنامه.
17)     شناسایی افراد اچ آی وی مثبت تحت پوشش مرکز در طول سال اجرای برنامه.
18)    ارجاع و کمک در ترک اعتیاد یکساله حداقل50 نفر از افراد تحت پوشش مرکز طی سال 1395
19)    تغییر الگوی مصرف صنعتی به مصرف سنتی حداقل50 نفر از افراد تحت پوشش مرکز طی سال 1395
20)    نمونه گیری جهت انجام آزمایش HIV / ایدز و سایر عفونتهای منتقله از طریق تزریق و رفتارهای جنسی پرخطر و محافظت نشده از مراجعین تحت ضوابط ابلاغی از سوی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه.
21)    در اختیار گذاشتن وسایل کاهش آسیب شامل سرنگ ، سوزن ، کاندوم ، آب مقطر، پد الکلی و ... به افراد در معرض خطر مرکز و تیم های سیار و همچنین آموزش نحوه مصرف و تزریق ایمن و رفتار جنسی سالم به مراجعین و خانواده های آنان.
22)    تشکیل گروههای همسان و 2 تیم سیار جهت آموزش و اجرای برنامه های کاهش آسیب در محله ها و مناطق پر خطر تحت پوشش ، براساس پروتکل کشوری و دستورالعمل های معاونت امور بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه. حضور هر تیم سیار بصورت حداقل 3 روز در هفته در پاتوق های مربوطه الزامی است.
23)    تهیه و توزیع بسته های آموزشی نظیر پمفلت، تراکت و ... در بین مراجعین و مناطق و پاتوق های تحت پوشش مرکز.
24)    ارائه خدمات بهداشتی اولیه نظیر پانسمان، ضد عفونی نمودن وسایل طبق ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه

25)    تهیه دفاتر گزارش روزانه، گزارش جلسات آموزشی، گزارش بازدید از مرکز و ... طبق دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و همچنین ثبت گزارشات مربوطه در دفاتر.
26)    تمامی خدمات ارائه شده در مرکز و مناطق و پاتوق های تحت پوشش رایگان می باشد.
27)    تهیه و خرید پوشاک حداقل جهت 120 نفر در طول سال.
28)    خرید تحویل اقلام بهداشتی ( صابون و شامپو ) بصورت روزانه و حداقل 5 نفر از مراجعین به مرکز ، استحمام افراد نیازمند در مرکز بصورت روزانه جهت 5 نفر از مراجعین و همچنین استفاده از آرایشگاه بصورت روزانه جهت 5 نفر از مراجعین تحت پوشش مرکز.

29)    تهیه کلیه وسایل آموزشی ( وایت برد، تلویزیون، میز و صندلی و ...) ، وسایل صرف چایی و غذا به صورت بهداشتی و تجهیزات لازم ارائه خدمت در مرکز و تیم های سیار طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان ، معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه.
30)    برقراری ارتباط مناسب با دیگر سازمان های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی ، کار و امور اجتماعی ، نهضت سواد آموزی ، موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد و ... به منظور خدمات حمایتی و مددکاری جهت مراجعین مرکز.
31)    پیگیری دلایل عدم مراجعه و قطع رابطه مراجعه کنندگان با مرکز و تلاش در برقراری ارتباط مجدد.
32)    انجام سم زدایی در مرکز کاهش آسیب ممنوع است.
33)    تامین ملزومات اداری شامل لوازم التحریر، تکثیر و چاپ فرمهای مربوطه مورد نیاز و .... بعهده پیمانکار میباشد.

۲۲ آذر ۱۳۹۵ ۰۸:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید