اخبار

50 تا 60 درصد انرژی مردم از نان تأمین می شود

50 تا 60 درصد انرژی مردم از نان تأمین می شود

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: حدود ‌50 تا 60 درصد انرژی هر ایرانی از نان تأمین می شود و این موضوع اهمیت قوت غالب مردم کشور ما را نشان می هد.

دکتر شهریار مستوفی در جلسه بررسی مشکلات کارخانه های آرد که امروز سه شنبه 17 مهر ماه با حضور مسئولیت فنی کارخانجات تولید آرد استان به مناسبت فرا رسیدن هفته غذا برگزار شد گفت: شرایط گوناگون و متعددی از کشت تا تولید آرد و پخت نان در کیفیت نان مصرفی مردم  تاثیر دارد. اما مساله مهم این است که هرکس به اندازه سهم خود در ارتقاء کیفیت این محصول وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

 وی افزود: خط قرمز ، سلامت مردم است و از شما مسئولین فنی نیز خواستاریم که هرگونه عدم انطباق و موارد ی را که برخلاف موازین بهداشتی در کارخانه رخ می دهد سریعاً به معاونت غذا و دارو اعلام کنید.

دکتر مستوفی عنوان کرد: در خصوص مباحث بهداشتی آرد وظیفه اصلی برعهده مسئول فنی است. مسئول فنی از بدو ورود گندم باید فاکتورهای مختلف را از قبیل افت مفید ، افت غیر مفید، میزان رطوبت، آفت زدگی و تمامی مواردی که در کیفیت آن نقش دارند را در نظر بگیرد و نگذارد گندم ناسالم وارد کارخانه شود.

در ادامه جلسه مسئولین فنی نیز مشکلات و چالش های خود را در این حوزه مطرح کردند.

۱۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید