اخبار

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خبر داد:پلمب ۲ استخر شنا در کرمانشاه

همن خدادادیان در همایش جامعه نجات غریق و غواصی استان کرمانشاه گفت: امسال دو استخر شنا در کرمانشاه به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب و چند استخر دیگر را نیز به تعزیرات معرفی کردیم.
 
وی افزود: ۲۳ استخر فعال در سطح شهر کرمانشاه وجود دارد و کار نظارت بهداشتی بر استخرهای کرمانشاه در فصل تابستان هردو هفته یک بار و در سایر فصول ماهی یک بار انجام می گیرد.
 
 کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی از استخرهای شنا موضوع بهداشت محیط استخر، آب، تهویه، نور، دما و رختکن را مورد توجه و بررسی قرار می دهیم.

 

بهداشت محیط استخر ها
 
این مسئول هر شش ماه یک بار نمونه برداری شیمیایی و هرماه نیز نمونه برداری میکروبی از این استخرها صورت می گیرد.

خدادادیان گفت: در بحث سلامت مردم هیچ گونه کوتاهی و چشم پوشی نخواهیم داشت، امسال دو استخر شنا در کرمانشاه که نکات بهداشتی را رعایت نکرده بودند را پس از اخطار پلمب کردیم. همچنین چند استخر دیگر را به دلیل تخلفات بهداشتی به تعزیرات معرفی کرده‌ایم.

 

وی با بان اینکه ۷۰ درصد از استخرهای کرمانشاه به لحاظ رعایت مسائل بهداشتی وضعیت مطلوبی دارند، گفت: متاسفانه گاها مشاهده می شود برخی از ارگانها به مناسبت های خاص اقدام به توزیع بلیت‌های رایگان استخر در جامعه مورد نظر خود می کنند که این کار باعث می شود دریک استخری که ظرفیت آن ۱۰۰ نفر است حدود ۲۰۰ نفر پذیرش شوند و این موضوع باعث کاهش سطح بهداشت استخرها می شود.

این مسئول ادامه داد: اگر در استخرها موضوع نظارت بهداشتی توسط مدیران استخرها مورد توجه قرار نگیرد، از هر شش نفر یک نفر به استخر آلودگی وارد می کند و اینگونه سلامت سایر مردم را به مخاطره می اندازند.

 

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تاکید کرد: همچنین باید از ورود افرادی که دارای مشکلات پوستی و یا رفتارهای پرخطر هستند به داخل استخر جلوگیری شود.

۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ۰۹:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید