اخبار

کارگاه آموزشی یک روزه آموزش کنترل کیفی تجهیزات پزشکی برگزار شد

کارگاه آموزشی یک روزه آموزش کنترل کیفی تجهیزات پزشکی برگزار شد

مدیریت نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه آموزش کنترل کیفی تجهیزات پزشکی با حضور کارشناسان تجهیزات پزشکی و پرستاران مراکز درمانی تابعه دانشگاه خبر داد.

با همکاری یکی از  شرکتهای تجهیزات پزشکی و در راستای ارتقاء سطح آگاهی کادر درمان در زمینه اصول و مبانی کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی و اهمیت بالای آن، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی نمود.

دکتر تورج شیرزادیان در این کارگاه آموزشی که در روز چهارشنبه پنجم دی ماه در سالن شهید نوروز نژاد مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد به تشریح موضوع و ضرورت کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی پرداخت و در زمینه موضوعات تخصصی PM  و  IPMو نیز اجرایی شدن پروتکلهای کالیبراسیون توضیحاتی ارائه نمود.

وی در ادامه از وجود برخی سوء رفتارها از جمله فروش و تقلب در نصب برچسبهای تجهیزات پزشکی خبرداد و گفت: رعایت اخلاق حرفه ایی از سوی شرکتهای فعال در حوزه کنترل کیفی تجهیزات پزشکی و نظارت دقیق بر این فرآیند توسط کارشناسان تجهیزات پزشکی مراکز و مدیریت نگهداشت تجهیزات پزشکی دانشگاه در بازرسی های مستمر از تجهیزات پزشکی می تواند در کاستن این سوئ استفتده ها موثر واقع شود.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه عنوان کرد: این مدیریت در حوزه کنترل کیفی، واحدی مستقل و تخصصی بنام نگهداشت و آموزش دارد که بصورت ویژه پیگیر این بخش مهم و استراتژیک بوده و در دو سال اخیر کنترل کیفی نیمه متمرکز تجهیزات پزشکی کلیه مراکز درمانی تابعه دانشگاه را انجام دهد.

وی در پایان از تلاشهای این مدیریت به منظور الزام سازمان محترم نظام پزشکی به پیاده سازی کنترل کیفی تجهیزات پزشکی موسسات پزشکی، کلینیکها و پاراکلینیکها و مراکز درمانی که تحت پوشش سازمان مذکور می باشد، قدردانی کرد.

در ادامه دکتر سلطان زاده از فعالین این حوزه بصورت تخصصی به تشریح سرفصلهای کارگاه آموزشی پرداخته و به سوالات مدعوین پاسخ داد.

۸ دی ۱۳۹۷ ۰۸:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید