اخبار

۹۹ درصد کرمانشاهیان "پرونده الکترونیک سلامت" دارند

۹۹ درصد کرمانشاهیان "پرونده الکترونیک سلامت" دارند
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۹۹ درصد جمعیت استان خبر داد.
به گزارش مفدا کرمانشاه ، دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به شروع طرح پرونده الکترونیک سلامت از اسفند سال ۱۳۹۴ گفت: در این طرح قرار بر این شد تا تمام اطلاعات بهداشتی و سلامت افراد در یک پرونده الکترونیکی گردآوری شود تا از طریق آن خدمات رسانی به افراد در حوزه های بهداشتی بهتر صورت گرفته و از موازی کاری خودداری شود.

وی تصریح کرد: در پرونده سلامت الکترونیک علاوه بر مشخصات عمومی افراد و وضعیت تاهل و بحث های مربوط به میزان سواد و بیمه و... تمام بیماری ها و مواردی مانند چربی خون، قندخون، فشار خون و ویزیت هایی که تاکنون بیمار داشته و داروهایی که دریافت کرده، ثبت می شود.

شکیبا افزود: هنگام مراجعه افراد به مراکز بهداشت، کارشناسان مرکز به این پرونده دسترسی داشته و می توانند با توجه به شرایط بهداشتی و سلامت فرد خدمات رسانی بهتری به او داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای یک میلیون و ۸۹۹ هزار و ۳۴ نفر از جمعیت استان خبر داد وافزود: در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت استان صاحب پرونده الکترونیک سلامت هستند.

شکیبا خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت در سطح مراکز بهداشت است، اما در مراحل بعدی دسترسی به این پرونده گسترده تر شده و مطب های خصوصی، کیلینیک ها و بیمارستان ها نیز به این سامانه دسترسی خواهند داشت.

به نقل از ایسنا ، وی افزود: با انجام این کار اطلاعات بیمار و خدماتی و ویزیت هایی که او در این مراکز دریافت کرده هم به پرونده سلامت الکترونیک اضافه می شود.
۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید