اخبار

هر خانه می تواند از طریق آموزش سفیران سلامت دانش آموزی یک پایگاه سلامت باشد

هر خانه می تواند از طریق آموزش سفیران سلامت دانش آموزی یک پایگاه سلامت باشد

 

    به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی دکتر حسین بیگلری رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی معاونت اجتماعی به مناسبت هفته سلامت در برنامه زنده رادیویی ((راه تندرستی )) با موضوع پیشگیری از بروز بیماریهای غیر واگیر با تاکید بر عوامل رفتاری و اجتماعی حضور یافتند.

 در این مصاحبه وی در خصوص اقدامات آموزشی ، افزایش و ارتقای سواد سلامت مردم به نحوی که هر خانه می تواند از طریق آموزش سفیران سلامت دانش آموزی یک پایگاه سلامت باشد مطالبی را عنوان نمود.

وی افزود سواد سلامت و توانمند سازی مردم زمانی به نتیجه می رسد که باعث تغییر مثبت در عملکرد سلامت محور افراد شود و مردم در قبال سلامت احساس مسئولیت نمایند.

دکتر بیگلری در ادامه بر رعایت تغذیه صحیح ، خودداری از مصرف فست فودها، کاهش مصرف نمک و غذاهای پر چرب ، نوشابه همچنین داشتن تحرک بدنی مناسب وکنترل وزن تاکید کرد.

وی همچنین لزوم مشارکت و همکاری بین بخشی و نقش سازمانهای مردم نهاد را نیز یادآور شد.

دکتر بیگلری درخاتمه گفت مقوله اطلاع رسانی سلامت با پایان هفته سلامت ادامه خواهد داشت چرا که بر اهمیت سلامتی به عنوان یک نعمت برتر الهی واقف هستیم. ،یکی از برنامه هایی که در دستور کار آتی وزارت بهداشت قرار دارد برنامه بسیج همگانی کنترل فشار خون بالاست.


۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید