اخبار

70 بازرس "بهداشت" اربعین در کرمانشاه را رصد می‌کنند

70 بازرس "بهداشت" اربعین در کرمانشاه را رصد می‌کنند


کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از حضور و نظارت 70 بازرس بهداشت محیط بر رعایت مسائل بهداشتی در ایام اربعین در کرمانشاه خبر داد.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و شروع تردد زوار گفت: در همین راستا از هم اکنون نظارت‌های بهداشتی بر هتل‌ها و مسافرخانه‌های کرمانشاه شروع شده است.
وی از شروع رسمی طرح نظارت بهداشتی اربعین از 17 مهر خبر داد و افزود: این طرح تا زمان خروج آخرین زوار از استان ادامه خواهد داشت.

خدادادیان افزود: در این طرح 73 بازرس بهداشت محیط، کار نظارت و رصد اماکن عمومی و موکب های پذیرایی از زوار را برعهده دارند.

وی یادآور شد: فعالیت این بازرسان بصورت شبانه روزی بوده و تمام اماکن بین راهی، رستورانها، سوغات سراها، هتل‌ها و موکب‌ها را تحت نظارت دارند.

وی افزود: موارد مهم در این نظارت‌ها بحث رعایت موارد بهداشتی و بویژه رعایت بهداشت هنگام پخت غذا وتوزیع آن و نیز نظارت بر بحث کیفیت آب است.

خدادادیان از راه اندازی گشت‌های مشترک با دستگاه‌های مختلف جهت نظارت هرچه بهتر در این طرح خبر داد و افزود: گشت‌هایی با شهرداری، تعزیرات، دامپزشکی و میراث فرهنگی داریم و بر تمام اماکن تحت مدیریت این دستگاه‌ها نظارت کامل می‌شود.

وی از برپایی کلاس های آموزشی برای موکب داران هم خبر داد وافزود: در این کلاس‌ها که به زودی برای صاحبان موکب ها برگزار می‌شود، موارد بهداشتی آموزش داده خواهد شد.

این کارشناس بهداشت محیط خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند در ایام اربعین در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی آن را به سامانه 190 اطلاع دهند.
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید