اخبار

هیئت رئیسه دانشگاه در مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تشکیل جلسه داد

در ادامه سلسله بازدیدهای شهرستانی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی این هیئت روز سه شنبه پنجم خرداد ماه در مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه حضور پیدا کرد و مسائل و چالش های حوزه بهداشت شهرستان کرمانشاه را مورد بحث و بررسی قرار داد .

در این جلسه که با حضور ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی ، اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه ، فرماندارکرمانشاه ، رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه و کارشناسان مسئول واحدهای ستادی مرکز بهداشت برگزار شد ابتدا دکتر نصیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به تشریح عملکرد و فعالیتهای مرکز بهداشت پرداخت وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت ،این طرح را حول سه محور بیمه روستایی – حاشیه شهر و خود مراقبتی دانست و افزود :

در حوزه بیمه روستایی بستر مناسب فراهم است و کلیه مراکز روستایی دارای پزشک – ماما – امکانات و تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی و آزمایشگاهی هستند .

دکتر نصیری در بحث حاشیه شهر با اشاره به انجام بلوک بندی لازم افزود : در این بسته خدمتی 150 هزار نفر در حاشیه شهر تحت پوشش قرار می گیرند و از مجموع 14 پایگاه پیش بینی شده 6 پایگاه توسط مرکز بهداشت و 8 پایگاه نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد .

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان در ادامه بیان داشت : در خصوص پرونده الکترونیک سلامت به کلیه بهورزان آموزشهای لازم داده شده و تنها مشکل زیرساخت مخابراتی وجود دارد که آن نیز بزودی مرتفع خواهد شد .

دکتر نصیری در خصوص کشت سبزیجات با آب آلوده عنوان کرد : کشت سبزیجات با آب آلوده از 700 هکتار در سال 83 هم اکنون به حداقل کاهش یافته و در سال گذشته نیز چندین هکتار از زمین های زیر کشت امحاء  گردید ودر همین راستا پیگیری های لازم در کارگروه امنیت غذایی فرمانداری به عمل آمده و تمهیداتی اندیشیده شده که این سطح زیر کشت به صفر برسد.

وی با اشاره به تغییر الگوی بیماریها از واگیر به غیر واگیر و مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی عروقی – سوانح و حوادث و سرطانها به مقوله خود مراقبتی پرداختند و افزودند: نیاز است با ایجاد حساسیت در این زمینه و با اتخاذ سیاستهای استراتژیک نسبت به تغییر سبک زندگی اقدام نمود که در این خصوص  تفاهم نامه ای فی مابین مرکز بهداشت ، شهرداری، سازمان ورزش و جوانان در حال تدوین است که طی آن یک فرآیند رفتاری مناسب جهت ایجاد یک الگوی پایدار در نظر گرفته شده است .

دکتر نصیری به راه اندازی کلینیک تخصصی حاشیه شهر که در حال انجام می باشد اشاره کرد و افزود: در این کلینیک تخصصی های اصلی مثل اطفال – زنان و زایمان و داخلی وجود دارد .

وی در پایانراه اندازی مراکز مشاوره ژنتیک را در شهر کرمانشاه را یکی از اولویتهای اصلی دانستند.

در ادامه آقای رنجبر فرماندار و آقای احمدزاده رئیس شورای شهر کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر نصیری و پرسنل مرکز بهداشت شهرستان آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری با مرکز بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی اعلام داشتند.

در این جلسه و پس از ارائه عملکرد و فعالیت های شبکه های بهداشت و درمان استان و رتبه بندی آنان توسط دکتر احمدی معاون امور بهداشتی ، دکتر کریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به سخنرانی  پرداختند و افزودند : با توجه به وسعت حوزه فعالیت مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و با توجه به اینکه 55% جمعیت استان در شهرستان کرمانشاه قرار دارد هر سه ماه یکبار جلسه ای در مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه برگزار گردد.

دکتر کریم با اشاره به رتبه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بین 5 دانشگاه برتر کشور در حوزه طرح تحول نظام سلامت افزود: با تلاش همکاران دانشگاه و با شتابی که این دانشگاه در پیش گرفته در آینده نزدیک دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جز بهترین دانشگاههای کشور خواهد شد .

وی در خصوص برنامه پایش از شبکه ها یکی از ویژگی های اصلی این برنامه را ایجاد رقابت سالم در بین شبکه ها عنوان کرد.

ریاست دانشگاه در ادامه به تحقق احداث پردیس دانشگاه علوم پزشکی اشاره داشت و به تشریح پروژه های عمرانی دانشگاه در سال 94 پرداختند که از جمله آن می توان به احداث دانشکده دندانپزشکی – بیمارستان صحنه – کلینیک های ویژه بیمارستانها – بیمارستان سوختگی – اورژانس بیمارستان امام رضا و طالقانی – مرکز مهارتهای بالینی – آزمایشگاه جامع معاونت غذا و دارو –MRI بیمارستان فارابی – کلینیک مادر و کودک و پایگاه فوریتهای پزشکی در چندین شبکه را نام برد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان بحث حاشیه نشینی – کلینیک های ویژه و پرونده الکترونیک سلامت را ازدغدغه های اصلی دانشگاه عنوان کرد و به بیان اهداف و برنامه های دانشگاه مثل احداث بیمارستان 540 تختخوابی – ایجاد شهرک سلامت – روستای سالم در هر شهرستان – رستوران سالم و ... پرداختند .

 

 جلسه 5خرداد1394 هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درمرکز بهداشت کرمانشاه 7

جلسه 5خرداد1394 هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درمرکز بهداشت کرمانشاه 9

جلسه 5خرداد1394 هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درمرکز بهداشت کرمانشاه 6

جلسه 5خرداد1394 هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درمرکز بهداشت کرمانشاه 5

جلسه 5خرداد1394 هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درمرکز بهداشت کرمانشاه 4

جلسه 5خرداد1394 هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درمرکز بهداشت کرمانشاه 3

جلسه 5خرداد1394 هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درمرکز بهداشت کرمانشاه 2

جلسه 5خرداد1394 هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درمرکز بهداشت کرمانشاه 1

اخبار ومطالب مرتبط :
آقای دکتر کریم: با پیشرفت فعلی در آینده نزدیک جزء برترین دانشگاه های کشور خواهیم شد
فرماندار کرمانشاه:هماهنگی و همدلی بسیار خوبی بین مرکز بهداشت کرمانشاه با شورای اداری استان وجود دارد

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید