اخبار

همه استخرهای کرمانشاه پاک هستند:

همه استخرهای کرمانشاه پاک هستند:

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به بازرسی هفتگی از استخرهای شهرستان، اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون مورد آلودگی در استخرهای کرمانشاه گزارش نشده است.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به شروع فصل گرما و شلوغی استخرهای شنا در این فصل اظهارکرد: خوشبختانه با بازرسی‌های هفتگی از تمامی استخرهای شهرستان هیچ مشکلی در زمینه وجود آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی گزارش نشده و در حال حاضر تمام استخرهای کرماشاه پاک است.

خدادادیان اظهار کرد: در حال حاضر 22 استخر شنا در سطح شهرستان کرمانشاه فعال بوده که تمامی آنها ماهانه چهار بار مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

این کارشناس بهداشت افزود: علاوه بر این مسئولین و کارشناسان بهداشت هر 15 روز یکبار نمونه‌برداری میکروبی و هر سه ماه یکبار نمونه‌برداری شیمیایی را از آب استخرها انجام می‌دهند که خوشبختانه تاکنون موردی از وجود آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی در آب استخرها گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه استخرها باید استفاده از گاز کلر را با پودر کلر جایگزین کنند، اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس اعلام وزارت بهداشت استفاده از گاز کلر در آب استخرها ممنوع بوده و باید تنها پودر کلر در منبعی ریخته شده و به صورت محلول به آب استخر تزریق شود.

وی افزود: در حال حاضر تمامی استخرهای کرمانشاه از پودر کلر استفاده می‌کنند و تنها یک استخر هنوز از گاز کلر استفاده می‌کند که اخطارها در این زمینه به مالک آن داده شده و ظرف چند روز آینده نیز استفاده از گاز کلر در این استخر با پودر کلر جایگزین می‌شود.

خدادادیان از مسئولین استخرها خواست تا نکات بهداشتی مورد نیاز را در استخرها رعایت کنند و بدانند مسئولین بهداشت در زمینه سلامت مردم هیچ‌گونه اغماضی نخواهند داشت و در پی صدور اخطار در صورت عدم اصلاح موارد بهداشتی واحد مذکور تعطیل خواهد شد.

به گفته کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه در سال گذشته دو استخر بر اثر عدم رعایت موارد و نکات بهداشتی تعطیل شدند.

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید