سامانه مدیریت نظارت و ارتباطات مردمی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،بمنزله پیش خوان و بستر ارتباطی یکپارچه ای است که درخواستهای مردمی را در حوزه های خدمتی این وزارت و در گستره کشوری دریافت و پاسخگویی به آنها را در کمترین زمان ممکن رسیدگی می کند:
الف)فرایند گردش کار سامانه
1- دریافت درخواست ارباب رجوع با استفاده از ابزارهای ارتباطی ممکن اعم از؛
o تلفن، فاکس، پیامک، پست الکترونیک، مکاتبه، پرتال/سایت سازمانی، مراجعه حضوری، صندوقهای ارتباطی و ...
2- ثبت درخواست به صورت مکانیزه
3- ابلاغ/ توزیع درخواست به واحدهای عامل و رسیدگی کننده سازمانی
4- ثبت بارخورد و شرح عملکرد توسط واحدهای عامل و رسیدگی کننده
5- اعلام نتیجه به ارباب رجوع
ب)پیکر بندی عملیاتی:
در حال حاضر امکان ارائه خدمات تلفنی فراهم گشته است که ارباب رجوع می تواند با استفاده از شماره تماس (190)با سامانه مذکور تماس حاصل نموده و درخواست خویش را مطرح نماید.
لازم به ذکر است که دامنه خدمات این سامانه در حال حاضر صرفا به حوزه خدمتی سلامت محیط و کار محدود گشته است.
بمنظور معرفی سامانه مذکور جلسه ای در تاریخ بیست وسوم شهویور 1394 با حضور مدیران و متصدیان رستوران ها و چلو کبابی های بین راهی شهرستان کرمانشاه در سالن جلسات مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه برگزار گردید در ابتدای جلسه آقای مهندس خدادادیان در خصوص اهمیت سامانه مذکور و نقش مردم در افزایش نظارت برعملکرد مراکز عرضه مواد غذایی برای حاضران در جلسه سخنرانی کردند در ادامه نیز آقای مهندس اسکندری به معرفی سامانه جامع بازرسی سلامت محیط و کار پرداخت و چک لیست رستورانها و چلوکبابی ها را تشریح نمودند.