اخبار

تغذیه هوشمندانه در محل کار

اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم، اکثر میان‌ وعده‌ هایی که در محل کار می خوریم، سرشار از چربی ‌های ترانس هستند

 تغذیه هوشمندانه در محل کار

به گزارش آوای سلامت به نقل ازmedicaldailyانجمن قلب آمریکا اعلام کرده که مصرف بیش از حد تنقلات حاوی چربی های ترانس می ‌تواند در دراز مدت منجر به از دست دادن حافظه شود.

با این همه، وجود میان‌ وعده‌ های تهیه شده از غلات کامل در کشوی تنقلات در محل کار شما اگرچه به نظر سالم است، اما اگر تعادلی میان مصرف این غذاهای کربوهیدراتی و مصرف پروتئین و چربی را رعایت نکنید، خوردن آنها به سرعت به عادتی ناسالم تبدیل می شود. ترکیب سه گروه غذایی پروتئین،‌چربی و کربوهیدرات بهترین ترکیب برای میان و‌عده است. این ریزمغذی ها سوخت لازم برای متابولیسم و انرژی ما را فراهم می ‌کنند، قند خون را ثابت نگه می‌دارند و معده را پر می‌ کنند.

تنقلات سالم در محل کار باید هوشمندانه برگزیده شوند. غذاهای مورد تایید کارشناسان تغذیه از این قبیلند:

آجیل و شکلات و میوه: شکلات تلخ، بادام‌ زمینی، و شکلات تلخ حاوی مغزهای خوراکی و میوه ها منبع خوبی از چربی ‌های سالم برای قلب،‌ پروتئین و مهم ‌تر از همه فاقد ترکیبات مصنوعی هستند.

نخود: اسنک ‌های حاوی نخود پخته یک جایگزین مناسب به جای چیپس است؛ نخود غذایی عالی است که سرشار از ویتامین‌ های ب و نیز غنی از کلسیم است. یک وعده نخود پخته حاوی ۵ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر و فقط 5.2 گرم چربی است.

هوماس: گونه له شده نخود است. هوماس غذایی است که با نخود پخته ‌شه له‌شده تهیه می‌ شود.این غذا ویتامین بو کلسیم، سرشار از فیبر، اسید فولیک و سایر مواد غذایی ضروری برای سلامت قلب است.

مغز تخمه آفتابگردان: منبعی غنی از فیبر و ویتامینEاست و همچنین به اندازه مغز بادام که میان‌ وعده خیلی خوبی است، حاوی پروتئین است،‌ با این تفاوت کالری و چربی کمتری دارد.

وعده ناهار را نصف کنید: ایده خوبی است که نیمی از ناهار خود را در زمان آن بخورید و بقیه آن را در نیمه ظهر بخورید. این یکی از موثرترین راه ‌هایی است که متخصصان تغذیه آن را توصیه می کنند. چون اکثر مردم وقتی به خوردن تنقلات بی ‌فایده روی می ‌آورند و در خوردن آنها تعادل را رعایت نمی ‌کنند، که نهار خوب نخورده باشند.

منبع : آوای سلامت

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید