اخبار

بیش از ۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شهرستان کرمانشاه کشف شد

بیش از ۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شهرستان کرمانشاه کشف شد
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از کشف بیش از ۵ هزار و ۴۵۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از آغاز طرح سلامت نوروزی توسط عوامل اجرایی مرکز بهداشت در سطح شهرستان کرمانشاه خبر داد.



امید بحیرایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد و نحوه خدمات رسانی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به مسافران نوروزی و بازرسی و نظارت‌های این مرکز اجرایی اظهار داشت: با آغاز طرح سلامت نوروزی عملیات نظارت بر مراکزعرضه مواد غذایی سطح شهرستان کرمانشاه بااجرای ۲ مانور توسط این مرکزدر تاریخ های ۲۸ بهمن و ۲۵ اسفند سال گذشته جهت نظارت بیشتر انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷ هزار و ۵۱۵ مرکز خدماتی به مسافران نوروز برای نظارت بهداشتی ویژه بر عملکردها دستور کار قرار گرفته ، افزود: همچنین ۸ هزار ۷۶ بازدید از همه اماکن خدماتی سطح شهرستان و حداقل یکبار از هر مرکز توزیع مواد غذایی و خدمات رفاهی توسط نیروهای مرکز بهداشت صورت گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: طی این بازدیدها بیش از ۵۲ مکان خدماتی و توزیع و عرضه مواد غذایی به دادگاه ها و مراجع قضایی معرفی شد و بیش از ۱۱۰ مکان به دلیل تخفات بهداشتی با دستور تعزیرات حکومتی استان پلمپ شد.

بحیرایی در ادامه بیان کرد: همچنین ۵ هزار و ۴۵۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی توسط نیروهای مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و سایر دستگاه‌های اجرایی کشف و معدوم شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: ۲۰ مورد نیز برخورد با دست فروشان و دوره گردهای سطح شهرستان جهت کنترل بر رعات نکات بهداشتی در ایام مذکور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۱۴ مورد نمونه برداری میکروبی از آب شرب مراکز شهر و روستای شهرستان‌های کرمانشاه جهت نظارت بر کیفیت سلامت و بهداشت در دستور کار قرار گرفت، افزود: در این راستا نیز ۲ هزار ۴۴۲ کلرسنجی از آب شرب شهری و روستای جهت کنترل کیفی از نظر استفاده از مواد شیمایی و نظارت بر سلامت آنها در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به نظارت بر ۲۴ استخر طی چندین مرحله افزود: در این ایام نیز ۵۴ بازدید از استخرهای شنای سطح شهر کرمانشاه انجام شده است.
بحیرایی با اشاره به یک هزار و ۶۴۰ نفر ساعت فعالیت و بازرسی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در طرح سلامت نوروزی، گفت: با حضور بیش از ۷۰ بازرس مرکز بهداشت و سایر عوامل از مراکز گردشگری و بین راهی بازدید به عمل آمده است.

وی با اشاره به فعالیت ۵ اکیپ نظارت و بازرسی جهت کنترل کیفیت خدمات مراکز سطح شهرستان به مسافران نوروزی، افزود : با مساعدت عوامل اجرائیات، مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، شهردای، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی و گردشگری استان نظارت های بهداشتی ویژه در حال انجام است.

بحیرایی بیان کرد: تاکنون نیز بیش از یک هزار و ۱۱۷ کارت تندرستی برای پیشه وران از جمله قصاب‌ها، قنادی ها و... صادر شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به حضورگسترده مسافران نوروزی در استان کرمانشاه اظهار داشت: با مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی نظارت های ویِژه بر عملکرد هتل ها، مهمان پذیرها، اماکن بین راهی، پمپ بنزین های سطح شهرستان، اقامتگاه های آموزش و پرورش و... در مرحله اول انجام گرفته است و در مرحله دوم نیز آمادگی لازم برای نظارت و بازرسی های بیشتر را داریم.

۸ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید