اخبار

کمیته مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه خارج بیمارستانی در مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه برگزارشد

در تاریخ 27 اردیبهشت ماه 1395 اولین کمیته مرگ کودک 1 تا 59 ماهه خارج بیمارستانی در سال 95 در مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه برگزار گردید.
این جلسه با حضور پزشک متخصص اطفال جناب آقای دکتر ضابطی  و  معاونت محترم مرکز بهداشت سرکار خانم دکتر آیین فر و کارشناسان ستاد سلامت خانواده در برنامه های مادران و کودکان  و نیز پرسنل مراکزی که دارای مرگ  بودند برگزار گردید . در این کمیته مواردی از مرگ کودکان و نوزادان که محل فوت آنان در خارج بیمارستان بود مورد بررسی کارشناسی قرار گرفتند . پرونده های بهداشتی آن موارد از دوران پیش از بارداری و دوران بارداری مادر تا مراقبت های بهداشتی دوران نوزادی و کودکی مورد بازبینی قرار گرفت . این اطلاعات در کنار اطلاعات حاصل از پرسشگری از والدین و شرح داستان مرگ از زبان آنان قرار گرفت و سپس مستندات موجود شامل گواهی فوت و خلاصه پرونده بیمارستانی آن کودک بررسی شد  و با توجه به علت مرگها مداخلاتی جهت پیشگیری از مرگهای مشابه آن در آینده به تصویب رسید .

مهمترین مداخلات کمیته  شامل  موارد ذیل بود  :
1 . مکاتبه با مراکز در خصوص اهمیت جمع آوری به موقع  مستندات پزشکی و تکمیل به موقع پرسشنامه های  مرگ  کودک و نوزاد
2 . مکاتبه با سازمان بهزیستی در خصوص همکاری در گزارش گیری موردی از کودکان  شناسایی شده  که دارای بیماری ژنتیکی یا بیماری صعب العلاج می باشند و  حمایت والدین آنان  پیش از وقوع مرگ


 
 
1 2
1 1 

1 4 

1 3

۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید