اخبار

کمیته مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه خارج بیمارستانی برگزار گردید

دومین کمیته مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه خارج بیمارستانی در سال 95 در مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه دربیست و سوم شهریور ماه برگزار گردید .
این کمیته  با حضور خانم دکتر آیین فر معاونت بهداشتی مرکز بهداشت و کارشناسان ستاد سلامت خانواده در برنامه های مادران و کودکان  و آموزش بهداشت ، سرپرستاران بخش نوزادان و اطفال بیمارستان حضرت معصومه (س) و  نیز پرسنل مراکزی که دارای مرگ  بودند برگزار گردید .
 در این کمیته مواردی از مرگ کودکان و نوزادان که محل فوت آنان در خارج بیمارستان بود مورد بررسی کارشناسی قرار گرفتند . پرونده های بهداشتی آن موارد از دوران پیش از بارداری و دوران بارداری مادر تا مراقبت های بهداشتی دوران نوزادی و کودکی مورد بازبینی قرار گرفت .
 این اطلاعات در کنار اطلاعات حاصل از پرسشگری از والدین و شرح داستان مرگ از زبان آنان قرار گرفت و سپس مستندات موجود شامل گواهی فوت و خلاصه پرونده بیمارستانی آن کودک بررسی شد  و  توضیحات  کارکنان بهداشتی که مسئول مراقبت های مادر و کودک بودند شنیده شد  و همچنین با توجه به اینکه  در خصوص یکی از مرگها علت زمینه ای از هنگام تولد  شروع شده بود توضیحات سرپرستاران بیمارستان محل تولد و مشکلات آنان  بررسی شد.
در پایان با توجه به علت مرگها مداخلاتی جهت پیشگیری از مرگهای مشابه آن در آینده به تصویب رسید .


کمیته مرگ کودکان 


کمیته مرگ کودکان 


کمیته مرگ کودکان

۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید