اخبار

مردم با مراقبین سلامت برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت همکاری کنند

دکتر بحیرایی رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، خواستار مشارکت و همکاری شهروندان با پرسشگران سرشماری در راستای تشکیل 'پرونده الکترونیک سلامت ' شد و گفت: پرسشگران از اول تا پایان دی با مراجعه به درب منازل اطلاعات هویتی مردم را جمع آوری و ثبت می کنند.

سامانه سیب  پرونده الکترونیک سلامت

دکتر امید بحیرایی در مورد سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) توضیح داد که تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمام پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع ‌آوری خواهد شد.
وی گفت: با راه اندازی این سامانه تمام ثبت‌ها از شیوه کاغذی به الکترونیکی تبدیل می‌شود و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.
ایشان در ادامه با بیان اینکه مرحله دوم ثبت اطلاعات خانوارهای شهری از اول دی آغاز و تا پایان ماه ادامه می یابد افزود: 200 نفر از مراقبین سلامت به عنوان پرسشگر به در منازل مراجعه و اطلاعات هویتی خانوارها را در سامانه سیب ثبت می کنند.
وی گفت: مرحله اول این طرح سال گذشته در شهرستان کرمانشاه اجرا شد و اطلاعات 100هزار نفر از جمعیت شهری شهرستان جمع آوری و ثبت شد.
به گفته دکتر بحیرایی در مرحله دوم این طرح پیش بینی می شود اطلاعات حدود 500 هزار نفر از جمعیت شهری شهرستان کرمانشاه جمع آوری و در سامانه سیب ثبت گردد.
وی اظهار کرد: اطلاعات تمام افراد ساکن در روستاهای شهرستان کرمانشاه در خانه های بهداشت جمع آوری و به ثبت رسیده است وبراساس دستورات وزارت بهداشت پرونده سلامت تمام افراد ساکن در شهرها و روستاها باید به صورت الکترونیکی در سامانه سیب ثبت شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هر فرد دارای یک پرونده سلامت خواهد شد گفت: برای هر گروه سنی یک مراقبت ثبت می شود و مراقبین سلامت از این پس به صورت الکترونیکی به پرونده های سلامت افراد به صورت آنلاین دسترسی دارند و بصورت فعال قابل پیگیری است.
دکتر بحیرایی یادآور شد که ثبت اطلاعات افراد به دو صورت انجام می شود که یکی از آن مراجعه حضوری افراد به مراکز بهداشتی و دیگری مراجعه مراقبین سرشماری به درب منازل است و اطلاعات مربوط به سلامت افراد شامل مشخصات سجلی و هویتی و نوع بیمه آنها توسط مراقبین سلامت در سامانه سیب به ثبت می رسد.


سامانه سیب  پرونده الکترونیک سلامت


 

۵ دی ۱۳۹۵ ۰۹:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید