اخبار

ارائه خدمات بهداشتی شبانه روزی به زائران حسینی در استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، از ارائه خدمات بهداشتی- درمانی شبانه‌روزی به زائران حسینی در مسیرهای تردد زائران در استان کرمانشاه خبر داد.

همایش و مانور آمادگی کارشناسان بهداشت محیط در زمینه خدمت به زائران اربعین حسینی امروز یکشنبه ر محل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه برگزار شد.

امیر کرمی، مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در حاشیه این همایش و در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به اینکه امسال استان کرمانشاه و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی استان، افتخار میزبانی زائران اربعین حسینی را دارند، یکی  از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان پیشگیری از تهدیدات بهداشتی برای زائرین از جمله بیماری های منتقله از آب و مواد غذایی  است.

بهداشت محیط اربعین

خدمات‌دهی ۲۰۰ بازرس گروه بهداشت استان کرمانشاه به زائران حسینی

وی افزود: گروه بهداشت محیط که متشکل از ۲۰۰ بازرس است، امسال برنامه ریزی کرده که در قالب تیم های سیار و ثابت در تمام شهرستان های در مسیر تردد زائران از کنگاور گرفته تا مرز خسروی اقدام به برنامه ریزی و هماهنگی جهت ارائه خدمات بهداشتی به عزیزان کند.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: امروز یک همایش توجیهی - آموزشی برای آخرین هماهنگی ها جهت ارتقای توانمندی و هماهنگی بازرسان بهداشت محیط برگزار شد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش ارائه هرچه مطلوبتر خدمات بهداشتی به زائران است.

ارائه خدمات به زائران حسینی از ۸ الی ۲۴ آبان

کرمی گفت: امسال ما برنامه را از ۸ آبان الی ۲۴ آبان ماه برنامه‌ریزی کردیم که از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب به صورت فعال تیم های عملیاتیمان در قالب تیم های دو نفره، ستادی سیار و آزمایشگاه سیار مواد غذایی خدمات لازم را به زائران ارائه کنند.

وی گفت: ما برنامه ریزی کردیم کردیم این دوستان ما بحث های آموزشی در محل موکب ها، مسیرهای تردد و   پایانه مرزی، در زمینه آب و مواد غذایی را فرا گیرند و زائران منتقل کنند.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در زمینه اداراتی که مسئول تامین آب و مواد غذایی هستند هماهنگی های لازم را به عمل خواهند آورد.

وی تاکید کرد: با توجه به موارد ذکر شده، وجود بازرسان ما در این برنامه به ما کمک می کند که در پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و مواد غذایی مشکلی نداشته باشیم.

خدمات شبانه روزی به زائران در مسیر  تردد از استان کرمانشاه ارائه می‌شود

کرمی خاطرنشان کرد: ما این برنامه را از ساعت ۸ صبح الی ۱۰ شب به صورت فعال و از ۱۰ شب تا ۸ صبح به صورت آنکال اجرا خواهیم کرد و شبانه روزی به زائران عزیز خدماتدهی داریم.

وی سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت را نیز برای اعلام مشکلات بهداشتی اعلام کرد و گفت: واحد ما یکی از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی است و تمام واحدهای دانشگاه علوم پزشکی برنامه های آموزشی لازم را ارائه خواهند داد.

بهداشت محیط اربعین

راه اندازی سامانه اطلاع رسانی به زائران حسینی

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از طراحی یک سامانه اطلاع رسانی در شهرستان مرزی قصرشیرین- خسروی خبر داد و گفت: این سامانه به زائرین معرفی می شود و زائران وارد این سامانه حواهند شد و پیامهای بهداشتی را به صورت اتوماتیک دریافت می کنند.

وی افزود: راهکارهای پیشگیری از بیماری ها از جمله بیماری های منتقله از طریق آب و مواد غذایی و همینطور بحث بهداشت فردی از این طریق به زائران آموزش داده می شود.

  کرمی گفت: همکاران عملیاتی ما علاوه بر ارائه خدمات در مسیر به صورت شبانه روزی خدمات دهی خواهند داشت و هر ۷۳ ساعت یکبار، یک تیم ما متشکل از چند نفر در حوزه قصرشیرین فعالیت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۱۰۳ نفر در قالب ۶۳ تیم درگیر این برنامه در شهرستان قصرشیرین فعالیت خواهند کرد.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر این ما تیم های دیگری داریم که در شهرستان قصرشیرین درگیر این برنامه ها خواهند بود.

کرمی گفت: ما برای هر مسیر تیم های سیار و ستادی تعیین کرده ایم و حداقل  برای هر شهرستانی ۳ تا ۴ تیم دو نفره و یک نفره سیار و علاوه بر آن  تیم های ثابت ستادی تعیین کرده ایم که پاسخگویی تلفنی به زائران دارند و تمام شهرستان های مسیر چون کرمانشاه، کنگاور و قصرشیرین نیز تیم هایی را به صورت ثابت و سیار خواهند داشت.

۳۰ مهر ۱۳۹۶ ۰۸:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید