اخبار

انجام خطر سنجی بیماریهای قلبی عروقی ، وانجام آزمایش و بررسی احتمال سرطان روده بزرگ ، سرطان دهانه رحم ، سرطان پستان ، در پایگاه های سلامت بصورت رایگان

 خطر سنجی بیماری ها
آیا می دانید امروزه بیشترین علت بیماری و مرگ و میر در کشورمان کدام بیماری ها هستند؟
برای رسیدن به پاسخ این سوال کافی است به دور و بر خود نگاه کنید و حافظه تان را به کار بیندازید، متوجه می شوید که اغلب مردم یا با سکته مغزی مرده اند یا به خاطر تصادفات و حوادث فوت کرده اند، یا سرطان گرفته اند و یا با مرض قند (دیابت) دست به گریبانند. تازه این بیماری ها اگر در زمان های قدیم افراد پیرتر را مبتلا می کرد، الان در افراد جوان باعث ناتوانی یا مرگ می شوند و بیشتر خانواده ها را به خود مشغول می کنند. چقدر تا حال شنیده اید که فلان کس با این که سن بالایی نداشت دچار سکته شده و فوت کرده است؟
رفتار انسان ها در طی سالیان گذشته زمینه را برای ایجاد این بیماری ها فراهم کرده است. مردم کم تحرک شده اند، مصرف غذاهای پرچرب و پرنمک و شیرین بیشتر شده است. تعداد زیادی سیگار و قلیان می کشند و ...، پس مشکل جهانی است به همین سبب مقابله با این بیماری ها در اولویت بوده و بایستی هر چه زودتر اقدامات مناسب صورت گیرد.

 

خطر سنجی بیماری ها

آدرس ومشخصات مراکز ارائه خدمات سلامت

 

 

 

  

در کشور ما وزارت بهداشت و درمان از سال های گذشته برنامه ریزی برای پیشگیری و کنترل این بیماری ها را در دستور کار قرار داد و با در نظر گرفتن پیشنهادات سازمان بهداشت جهانی، برنامه های خوبی را در جهت کنترل این دسته از بیماری ها طراحی کرده است. طبیعی است که یک جزء مهم این برنامه ها آموزش مردم برای خود مراقبتی است تا بدانند که چطور از خود مراقبت کنند، چطور فعالیت بدنی خود را افزایش دهند، غذای سالم بخورند و از دخانیات دوری کنند و ... اما یکی از اجزای جدید این برنامه ها خطرسنجی است که به این منظور، توصیه می کنیم همه افراد بالای 30 سال  ، جهت انجام  رایگان خطر سنجی بیماریهای قلبی عروقی به پایگاه محله خود مراجعه نمایند.
پس از انجام خطرسنجی معلوم می شود که فرد در 10 سال آینده چقدر ممکن است دچار سکته قلبی یا مغزی شود. بنابراین توصیه می شود برای انجام خطرسنجی ، هر چه سریع تر به پایگاه سلامت محله خود مراجعه کنید تا وضعیت سلامت شما توسط مراقب سلامت بررسی شود. برای انجام خطرسنجی اطلاع از نتیجه آزمایش قند و کلسترول شما الزامی است ، پس اگر نتایج آزمایش قند وکلسترول مربوط به یکسال گذشته را داریدآنرا همراه داشته باشیدو نیازی به انجام آزمایش جدید نخواهد بود، در غیر اینصورت آزمایش قند و کلسترول برای شما رایگان انجام می شود.
کار دیگری که در پایگاه های سلامت برای شما انجام می شود این است که در افراد سه نوع سرطان شایع را قبل از اینکه دیر شود، زودتر تشخیص دهیم. این سه سرطان، یکی سرطان روده بزرگ است که برای تشخیص زودتر آن تمام افراد 50 تا 70 سال در پایگاه های سلامت آزمایش می شوند. سرطان بعدی، سرطان پستان است که بسیار شایع است، برای آن هم تمام زنان 30 تا 70 سال در پایگاه های سلامت معاینه خواهند شد و سرطان سوم هم سرطان دهانه رحم است (سرطانی که تعداد آن روز به روز زیادتر می شود)، برای آن هم تمام زنان 30 تا 60 سال بررسی می شوند. اینها سرطان هایی هستند که اگر زود متوجه آنها شویم، می توانیم جلوی پیشرفت شان را بگیریم
دوست عزیزم اگر شما در گروه سنی فوق می باشید جهت بررسی وضعیت سلامت خود در اسرع وقت به پایگاه سلامت محل زندگی خود مراجعه نمایید تا خدماتی که در بالا ذکر شد برای شما به صورت رایگان انجام شود. 
منتظر حضور سبز شما هستیم.
                                                                                   تهیه وتنظیم:کامران سعیدی،کارشناس بیماریهای غیر واگیر  و  واحدآمار وفناوری اطلاعات مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه  

 

 

 

 انجام رایگان غربالگری سرطان پستان در کرمانشاه

انجام رایگان غربالگری سرطان پستان در کرمانشاه

 

مطالب مرتبط:کمپین خطرسنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان (شامل فیلم آموزشی ، پوستر ،بیلبورد ، استند و ....)

آدرس ومشخصات مراکز ارائه خدمات سلامت

 

 

 

 




خطرسنجی


۱ دی ۱۳۹۷ ۰۸:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید