اخبار

راه های ساده ای وجود دارند که اگر برای مدت طولانی ادامه پیدا کنند تاثیرات بسیار مثبت و ماندگاری در سلامت کلی بدن خواهند داشت.

تصاویری جدید از سلامتی برای سال 2019 میلادی
 
به گزارش آوای سلامت به نقل ازactivebeatدر اینجا به تغییرات کوچکی که می توانید در سال جدید میلادی دنبال کنید تا در درازمدت از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید، اشاره شده است:
خاموش کردن هر از چند گاه تلفن همراه: ارسال مداوم پیامک ها و یا چک کردن رسانه های اجتماعی خود عاملی برای ضربه به سلامت جسم و روان است و مطالعات نشان داده اند این روند منجر به افزایش سطح استرس، ابتلا به مشکلات گردن، مچ دست، کمر و ... می شود. وابستگی به رسانه های اجتماعی خود عامل بروز مشکلات خواب و کاهش کیفیت استراحت است. پس هر از گاهی در طی روز تلفن همراه خود را خاموش و از چک کردن ایمیل ها بخصوص در هنگام خواب خودداری کنید.
حذف شکر: به طور کلی با شکر خدا حافظی کنید که از سر سخت ترین دشمنان سلامتی بدن است. چاقی، دیابت، مشکلات قلبی، فشار خون بالا و ... همه می توانند از عوارض مصرف شکر به وجود آمده باشند. توجه کنید که کار آسانی نیست، شکر همه جا پنهان شده است. در سس ها آبمیوه ها، بعضی اسنک ها و...
ترک کامل سیگار: یکی از رایج ترین قطعنامه های سلامت در سال نوی میلادی، ترک سیگار است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرده سیگار یکی از قابل پیشگیری ترین علل مرگ و میر در این کشور محسوب می شود و هر سال بیش از ۴۸۰ نفر را به کام مرگ می کشاند. به گزارش این مرکز، سیگار نه تنها باعث خطر ابتلا به سرطان ریه می شود، بلکه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را به همراه سرطان های مثانه، گردن رحم، مری، خون، معده و لوزالمعده افزایش می دهد.

 جذب کافی نور خورشید: قرار گرفتن به میزان کافی در معرض نور خورشید منجر به سنتز ویتامین دی، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، مبارزه با بیماری هایی مانند پوکی استخوان، و تقویت خلق و خوی می شود. حتی اگر هوا سرد است، با استفاده از پوشش مناسب و بکارگیری کرم های ضد آفتاب با حداقل فاکتور حفاظتی ۱۵، روزانه به مدت ۲۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

کنار گذاشتن رژیم غذایی سخت: اگر تنها به رژیم های مختلف غذایی تکیه می کنید وقت آن رسیده که بدانید هرگز پایانی نخواهند داشت. بهترین راه این است که سبک غدا خوردن خود را برای همیشه تغییر دهید. به طرف خوراکی های سالم و سبزیجات و میوه ها بروید. سعی کنید با تغییرات کوچک شروع کنید و به مرور استایل جدید تغذیه را انتخاب کنید تا دیگر مجبور به تحمل رژیم های طاقت فرسا نباشید.

انتخاب مدیتیشن: سلامت روانی و تغذیه روح به اندازه تغذیه بدن و ورزش موثر و ضروری است. هر روز در هر شرایطی که هستید حداقل ۱۰ دقیقه به ذهن خود استراحت بدهید. ذهنتان را خالی کنید و از افکار روزمره دور شوید.

دریافت خواب کافی: داشتن یک شیوه زندگی سالم نیازمند دریافت حداقل ۸ تا ۹ ساعت خواب شبانه است و آنهم برای افزایش بهره وری در محیط کار، افزایش سطح تمرکز و یادگیری. خواب کافی از بروز بیماری های جسمی از جمله بیماری های قلبی، کلیوی، دیابت و سکته مغزی نیز پیشگیری می کند ضمن این که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

انتخاب ورزش مورد علاقه: ورزش های باشگاهی به چنان تنوعی رسیده اند که دیگر هیچ بهانه ای وجود ندارد و هر کسی قادر است ورزشی هماهنگ با روحیه اش انتخاب کند. نوعی از فعالیت بدنی را انتخاب کنید که حداقل قادر باشید آن را برای ۳ تا ۵ بار در هفته انجام دهید.

۲۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹
منبع: سایت آوای سلامت |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید