اخبار

مسمومیت با قارچ های طبیعی ، پیشگیری ، علائم آن و اقدامات ویژه درمانی

khc
​فصل بهار و هوای مطبوع بهترین زمانی برای طبیعت گردی است در این فصل شرایط برای رشد قارچ بسیار خوب است، متاسفانه برخی افراد بدون داشتن اطلاعات کافی ودرست درباره قارچ ها ، تصمیم به استفاده از آن ها می گیرند که در صورت سمی بودن قارچ می تواند بسیار خطر آفرین باشد.



مسمومیت با قارچ های طبیعی را جدی بگیرید  

 

توصیه‌های وزارت بهداشت درباره قارچ‌های خوراکی:

 با توجه به فصل بهار و بارندگی‌های اخیر و رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و  مصرف اینگونه قارچ ها می تواند سبب بروز مسمومیت هموطنان عزیز گردد لذا باید هشدارها در خصوص قارچ های سمی  جدی گرفته و به توصیه ها در این مورد عمل نماییم.

1-اگر سلامتی خود را دوست دارید نه تنها باید از خوردن قارچ‌های وحشی و نا آشنا خودداری کنید بلکه به آنها دست هم نزنید زیرا خطر مسمویت از طریق پوست در برخی از گونه‌های قارچ‌ها وجود دارد. همچنین تشخیص سمی و یا خوراکی بودن قارچ‌ها کار ساده‌ای نیست و تنها راه دقیق از طریق آزمایش امکان پذیر است . بنابر این به هیچ عنوان نباید آنها را در زیر زبان امتحان کرد.

2-تنها از قارچ‌هایی که در فروشگاه‌های معتبر و بسته‌بندی های بهداشتی عرضه می شود استفاده کنید و در صورت مصرف قارچ خودرو و قارچ‌هایی که از افراد متفرقه خریداری کرده‌اید اگر شاهد علائم مسومیت ماننددرد شکم، تهوع،‌استفراغ، سرگیجه شدید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید.همچنین در صورت حضور در طبیعت مراقب کودکان وتماس آنها با قارچ وگیاهان باشید.

3-بهداشت فردی را رعایت نموده و در صورت لمس قارچ دست‌ها را با آب و صابون بشویید و در صورت مشاهده علائم مسمومیت و وجود تهوع و استفراغ و اسهال، آب و مایعات فراوان مصرف کرده و سریعا به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنید.

 

افراد مشکوک به مسمومیت با قارچ ها را به بیمارستان امام خمینی کرمانشاه  

علام مسمویت با قارچ های سمی  

 

 

مسمومیت با قارچ های طبیعی را جدی بگیرید
مسمومیت با قارچ های طبیعی را جدی بگیرید

مطالب مرتبط:

مسمومیت با قارچهای طبیعی را جدی بگیرید

انتقال سریع بیمار مسموم به یک مرکز درمانی تخصصی مسمومیت ها امکان درمان موفقیت آمیز را افزایش می دهد

مطمئن ترین قارچهای خوراکی چه قارچهایی هستند؟

۷ فروردین ۱۳۹۸ ۰۸:۵۱
مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید