اخبار

نشانگرهای رنگی درج شده بر روی بسته بندی مواد غذایی

khc
​مردم در خرید محصولات غذایی به نشانگرهای رنگی درج شده بر روی بسته بندی ها توجه کنند
در کشور ما، فقط 5 درصد افراد جامعه خرید محصولات غذایی را با توجه به نشانگرهای رنگی الصاق شده بر روی بسته بندی محصولات غذایی، انجام می دهند. در این زمینه فرهنگ سازی نشده و اطلاع رسانی های کافی صورت نگرفته است و هنوز این برچسب های رنگی، بر خرید مردم نفوذ کافی نداشته است.

یکی از اقدامات بسیار مثبتی که در کشور ما عملیاتی شد، درج برچسب های نشانگر رنگی بر روی بسته بندی محصولات غذایی است. ایران، اولین کشوری است که در آن، تقریبا بر روی تمامی فرآورده های غذایی بسته بندی شده، برچسب های رنگی نشانگر تغذیه ای درج می شود. این موضوع به صورت اجباری در صنعت غذایی پیگیری شده و بر روی تمامی محصولات غذایی بسته بندی شده، این نشانگر الصاق می شود.

نشانگرهای رنگی درج شده بر روی بسته بندی موادغذایی

 به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ،در این نشانگرهای رنگی تغذیه ای، میزان مصرفی چهار ماده نمک، چربی، چربی ترانس و قندهای ساده، در تمامی محصولات وارداتی و تولید داخل، مشاهده می شود. اما در کشور ما، فقط 5 درصد افراد جامعه از این موضوع مطلع بوده و خرید محصولات غذایی را با توجه به نشانگرهای رنگی الصاق شده بر روی بسته بندی محصولات غذایی، انجام می دهند. در این زمینه فرهنگ سازی نشده و اطلاع رسانی کافی نیز صورت نگرفته است و هنوز این برچسب های رنگی، بر خرید مردم نفوذ کافی نداشته است. 

 در این نشانگرها، به صورت دقیق، نشان داده شده است که در یک واحد مصرفی از محصول، چه میزان، قند، نمک، چربی و چربی ترانس، استفاده شده است. در این نشانگر، از سه رنگ زرد و سبز و قرمز استفاده شده است. رنگ قرمز نشان دهنده بالا بودن میزان دریافتی از هر کدام از چهار مواد ذکر شده بوده و رنگ زرد حد متوسط و رنگ سبز، حد ضعیف را نشان می دهد.

 

منبع خبر: پایگاه خبری -اطلاع رسانی وب دا

 

۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۰۷
مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید