اخبار

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از اجرای نخستین طرح بررسی کشوری شیوع ناباروری در کرمانشاه همزمان با 31 استان در کشور از تاریخ 98/8/25 خبر داد.

khc
دکتر طلوعی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه بیان کرد : روش انجام این مطالعه از طریق پرسشگری درب خانوار است که توسط کارشناسان مجرب آموزش دیده این سازمان در قالب تیم پرسشگری انجام خواهد شد.

وی افزود : از زمان ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری رویکرد پیشگیری از ناباروری و تشخیص زودرس و رفع مشکلات زوجین نابارور و ازجمله  رویکردهایی بوده است که در دستور کار دفتر سلامت جمغیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت قرار گرفته است. با توجه به اهمیت دسترسی به آمار دقیق و به روز در برنامه ریزی و اجرای مداخلات پیشگیرانه ،مطالعه ای به منظور برآورد میزا ن ناباروری طراحی گردید.

 دکتر طلوعی خاطر نشان کردند : برای انجام این بررسی از نظر اساتید برجسته کشوری استفاده شده است  و با هماهنگی موسسه ملی تحقیقات سلامت و همکاری مراکز تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، کرمان و کرمانشاه چارچوب علمی و اجرایی آن طراحی و پس از انجام دو مرحله بررسی آزمایشی، از 25  آبان ماه سالجاری  در 31 استان کشور عملیات اجرایی آن آغاز شد. 

 ایشان اشاره نمودند :در این بررسی از حدود 850 نفر زن ایرانی  15 تا 49 ساله ای که حداقل یکبار ازدواج کرده اند و از آغاز زندگی مشترکشان بیش از یکسال ( در زنان 35 سال و بالاترحداقل  شش ماه )گذشته باشد  در سطح شهر و روستا شهرستان  پرسشگری انجام می شود. لازم به ذکر است در این مطالعه نیازی به اعلام نام و نام خانوادگی افراد نیست وسوابق باروری افراد به شکل کاملا محرمانه پرسیده خواهد شد.

 

۲۶ آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹
مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید