اخبار

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از اجرای طرح کشوری بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی در افراد میانسال (59-30سال ) در شهرستان کرمانشاه همزمان با 4 استان کشور خبر داد.

khc
دکتر طلوعی اظهار داشت طرح کشوری بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی در افراد میانسال (59-30 سال ) در شهرستان کرمانشاه همزمان با 4 استان کشور از هشتم دی ماه آغاز و به مدت یکماه ادامه دارد.

وی افزود این طرح در  شهرستان کرمانشاه در خوشه های منتخب به تعداد  500 نمونه اجرا می شود. ایشان خاطر نشان کردند طرح کشوری بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی در افراد میانسال در راستای ارتقای سلامت میانسالان و با هدف تعیین شیوع عوامل خطر مهم بیماری های غیر واگیر در جمعیت میانسالان  اجرا می شود.وی اضافه کرد این طرح از طریق تکمیل پرسشنامه های نرم افزاری و توسط پرسشگران  آموزش دیده  خانم و آقا بصورت خوشه ایی و با مراجعه به درب منازل شهروندان در شهر و روستا انجام می شود.با بیان اینکه بیماری های غیر واگیر مسئول بیش از 53 % بار بیماریها در دنیا می باشند انتظار می رود تا سال 2020 عامل 60% بار بیماری ها و 73% تمام موارد مرگ ها باشد.تخمین زده می شود که 80% مرگ های ناشی از بیماری های غیر واگیر در کشورهای در حال توسعه رخ خواهند داد چنین روندی هم برای ایران پیش بینی شده و تخمین زده می شود که بیش از 76% کل  بار بیماری ها مرتبط با بیماری های غیر واگیر می  باشد.

ضمنا " ایشان  خاطر نشان نمودند  بروز بیماری های غیر واگیر در ارتباط با عوامل زمینه سازی مانند:  نداشتن تحرک بدنی ، مصرف دخانیات و تغذیه ناسالم می باشد. و پایه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر شناسایی عوامل خطر اولیه و کنترل این عوامل می باشد. 
۱۰ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۱۵
مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید