اخبار

درتاریخ 20/8/88 کارگاه بیماریهای غیرواگیر در سالن اجتماعات مرکز بهداشت برگزار گردید

در مورخه 20/8/89 کارگاه بیماریهای غیرواگیر جهت بیش از 100 نفر از گروه هدف ( کارشناسان ستادی، کارشناسان و کاردانهای بهداشت خانواده، مامایی و بیماریهای پایگاههای بهداشتی و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی) در سالن همایش مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه توسط واحد بیماریهای مرکز بهداشت برگزار گردید.
کارگاه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در ساعت 8 صبح مزین گردید و با خیر مقدم و خوش آمد گویی جناب آقای دکتر بحیرایی معاونت محترم بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به مدعوین و بیان اهداف و اهمیت بیماریهای غیرواگیر و همچنین ارائه نقاط ضعف و قوت شاخص های بیماریهای غیرواگیر شهرستان کرمانشاه ادامه یافت و ایشان راهنماییهای لازم را در این خصوص به همکاران محترم ارائه نمودند.
در خصوص بیماری تالاسمی، تعریف، انواع، علایم، تشخیص و سایر مباحث علمی تالاسمی مطالب تخصصی توسط سرکار خانم دکتر بابائی پزشک محترم مشاوره تالاسمی شهرستان کرمانشاه به حضار ارائه گردید. بعد از آن سرکار خانم وطن پرست کارشناس مشاوره تالاسمی شهرستان در خصوص نحوه شناسایی زوجین ناقل، استراتژیهای سه گانه تالاسمی، مراقبت از زوجین، نحوه ارجاع و آزمایشات PND و فرمهای اجرایی برنامه تالاسمی مطالب ارزنده ای را بیان داشتند.
در ادامه سرکار خانم دکتر ممتاز پزشک محترم ستاد مبارزه با بیماریهای شهرستان در خصوص کلیات هیپوتیروئید نوزادی، تستهای اندازه گیری T3، T4 و TSHو ... ، مسیرهای تاثیر هورمونها، درمان، نمونه گیری و دستورالعمل اجرایی برنامه کشوری هیپوتیروئید نوزادی به ایراد سخنرانی پرداختند. در این خصوص همچنین آقای حقگویان مسئول آزمایشگاه هیپوتیروئید نوزادی مشکلات نمونه گیری و انجام آزمایشات را برای حضار بیان نمودند و توصیه های لازم را به همکاران داشتند.
سپس آقای مهندس جلیلیان کارشناس بیماریهای غیرواگیر شهرستان در خصوص بیماریهای دیابت و فشارخون و دستوالعمل اجرایی کشوری مربوطه به ایراد سخنرانی پرداختند و انتظارات در این خصوص را به حضار بیان داشتند.
در پایان آمار عملکرد کلیه بیماریهای غیر واگیر شهرستان کرمانشاه با شاخص های مربوطه توسط آقای مهندس جلیلیان ارائه گردید و سطح انتظارات از مراکز به تفکیک به ایشان اعلام نمودند.

ضمناً کارگاه با پرسش و پاسخ حاضرین و جمع بندی مطالب به پایان رسید.

بیماریهای واگیر

بیماریهای واگیر

بیماریهای واگیر

 بــالای صفحهفلش بالا

۲۳ آبان ۱۳۸۹ ۰۹:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید