اخبار

سویه قوی "BA.2" در راه کرونا است

سویه قوی "BA.2" در راه کرونا است
نگرانی از پایین بودن تزریق "دوز سوم" در کرمانشاه
 رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با هشدار نسبت به احتمال ورود سویه جدید و قوی BA2 کرونا، از پایین بودن سطح واکسیناسیون دوز سوم و نیز واکسیناسیون کودکان و نوجوانان به شدت ابراز نگرانی کرد.
 
دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پایین بودن درصد واکسیناسیون دوز سوم کرونا در استان گفت: متاسفانه در حال حاضر تنها حدود 30 درصد جمعیت هدف استان دوز سوم را تزریق کرده اند که حقیقتا نگران کننده است.
 
وی با تاکید بر اینکه واکسن کرونا هیچ عارضه و خطری ندارد، گفت: بیش از یک سال از شروع واکسیناسیون می گذرد و طی این مدت عارضه جدی گزارش نشده است.
 
دکترشکیبا به تاثیرات واکسن در کاهش آمار مرگ و میر کرونا در موج ششم اشاره کرد و افزود: طبق آمار به دست آمده میزان مرگ و میر در مبتلایانی که واکسن زده اند نسبت به افرادی که واکسن تزریق نکرده اند، تا 19 برابر کاهش داشته است.
 
وی افزود: این کاهش 19 برابری مرگ و میر در مبتلایان واکسن زده خود گویای اثربخشی و تاثیرات مثبت واکسن کرونا است و نشان دهنده تهدید جدی برای افرادی است که هنوز واکسن نزده اند.
 رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوع سویه جدید BA2 در برخی کشورهای اروپایی گفت: این سویه جدید یک سویه فرعی "اُمیکرون" است که در میزان قدرت سرایت همانند " اُمیکرون" بوده، اما برخلاف امیکرون شدت آن با سویه دلتا برابری می کند و همین امر نگرانی اصلی ما در خصوص شیوع این سویه است.
 
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تنها عامل موثر در کاهش مرگ و میر با ورود این سویه جدید تزریق واکسن کرونا است، بنابراین از تمام افراد خواهش می کنیم هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.
 
 دکترشکیبا گفت: بیشتری نگرانی ما در کنار پایین بودن تزریق دوز سوم، عدم تزریق واکسن برای کودکان و نوجوانان است و در حال حاضر درصد واکسیناسیون در این دو قشر از جمعیت هدف  پایین تر است.

وی با تاکید بر اینکه والدین نباید با جان فرزندان خود بازی کنند، گفت: کرونا شوخی بردار نیست و اگر فرزند آنها گرفتار شود و واکسن نزده باشد، قطعا مقصر اصلی والدین آنها هستند.

 

 دکترشکیبا گفت: ابتلای کودکان و نوجوانان به کرونا حتی اگر برای آنها خطر مرگ به همراه نداشته باشد، عوارض احتمالی مانند ابتلا به دیابت یا بیماری های کلیوی را در آینده به همراه دارد.

 

این مسئول گفت: با توجه به این خطرات و احتمال شیوع سویه جدید BA2 از تمام والدین می خواهیم نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اهتمام ورزیده و هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید