اخبار

بازهم گرد وغبار غلیظ کرمانشاه رافراگرفت

امروزجمعه(1/2/91)گردوغبار غلیظی کرمانشاه را فرا گرفته و وضعیت هشداردهنده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است.
از همشهریان محترم درخواست می گردد در چنین مواقعی جهت حفظ سلامت خود و محافظت سیستم تنفسی دربرابر نفوذ گرد و غبار و ذرات معلق موجود در هوا وپیشگیری از ایجاد عوارض بعدی به توصیه‌های بهداشتی زیر عمل نمایند.
چند توصیه‌های بهداشتی به شهروندان محترم جهت حفظ سلامت خود وافراد خانواده در برابر گرد و غبار غلیظ موجود در هوا :
- حتی الامکان ازخروج غیر ضروری از منزل و تردد در فضای باز خودداری نمایندودر غیر این صورت حتما" از ماسک تنفسی یا دستمال مناسب استفاده نمایند واز ساعت اولیه صبح جهت انجام کار خارج منزل استفاده نمایند.
- از افراد سالخورده و کودکان و بخصوص بیماران قلبی، ریوی و آسمی، زنان باردار درخواست می شود که با توجه به وجود ذرات گرد و غبار غلیظ در هوا از منزل خارج نشوند.
- انجام تمرینات ورزشی، پیاده‌روی برای همه گروه‌های سنی به ویژه کودکان و سالمندان و همچنین بیماران تنفسی، بیماران مبتلا به آلرژی، آسم و  بیماران قلبی مضر و خطرناک است.
- مربیان ورزشی و خانواده‌های محترم از تحرک بدنی و ورزش کودکان در محیط های باز ممانعت به عمل آورند. ( با توجه به اینکه ورزش کردن ضربان قلب را افزایش داده و تعداد تنفس های فرد را نیز زیاد می کند، در نتیجه ذرات بیشتری از این غبارها وارد سیستم تنفسی ونهایتا" سیستم خونرسانی فرد می شود که ممکن است تبعاتی را در پی داشته باشد.)
- توصیه می گردد از قرار دادن غذا های پخته وخام آماده مصرف در فضای آزاد و بدون پوشش ، به مدت طولانی خود داری گردد.
- از باز کردن درب وپنجرها خودداری نمایند
.

مطالب مرتبط:
20 توصیه بهداشتی برای مصون ماندن از ریزگردها
اثرات گرد و غبار بر سلامت افراد
گرد و غبار و سلامت انسان ها

۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۷:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید