اخبار

توقیف 80 کیلو "آش" و "حلیم" غیرمجاز در کرمانشاه

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از انجام 1488 مورد بازرسی از صنوف عرضه مواد غذایی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد.

"آش" و "حلیم

 بهمن خدادادیان با اشاره به شروع طرح ویژه نظارت بهداشتی همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، گفت: این طرح از 18 خرداد ماه شروع شده و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.   
 وی از حضور 63 بازرس بهداشت محیط در این طرح خبر داد و اظهار کرد: این تعداد بازرس در قالب پنج تیم فعالیت کرده که یک تیم ستادی، سه تیم در نواحی سه گانه بهداشتی شهرستان کرمانشاه و دو تیم به صورت مشترک با تعزیرات و اصناف فعالیت دارند.
خدادادیان در خصوص فعالیت‌های انجام شده در طول اجرای طرح، گفت: پیش از شروع ماه مبارک رمضان 47  جلسه توجیهی برای صنوفی که درماه رمضان مراجعه بسیاری دارند از جمله قنادی‌ها، کبابی‌ها، حلیمی‌ها و نانوایی‌ها برگزار شد.
 وی از انجام 1488 مورد بازرسی از ابتدای شروع طرح تا نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: در کنار بازرسی‌ها، 24 مورد نمونه برداری هم از محصولات پرفروش ماه مبارک رمضان مانند حلیم، آش، زولبیا و بامیه انجام شد که خوشبختانه به غیر از یک مورد همه نمونه‌ها سالم گزارش شدند.
وی تصریح کرد: یک مورد غیربهداشتی در نمونه برداری‌ها هم مربوط به استفاده از رنگ غیرمجاز بود که فرد متخلف به تعزیرات معرفی شد.
 خدادادیان از کشف 80 کیلو آش و حلیم که خارج از صنوف مربوطه در مکانی غیرمجاز عرضه می‌شدند در طول اجرای طرح خبر داد و اظهار کرد: در طول طرح همچنین 139 کیلوگرم ماده غذایی غیرمجاز کشف شد.
 کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: چند روز پیش از ماه مبارک رمضان نیز محموله 65 تنی خرمای فاسد و غیرقابل مصرف در کرمانشاه کشف شد و فرصت عرضه این محصولات غیربهداشتی از افراد سودجود گرفته شد.
 
وی از پلمب 45 مرکز عرضه مواد غذایی به دلیل مشکلات بحرانی بهداشتی خبر داد و اظهار کرد: همچنین 40 مکان دیگر با توجه به مشکلات بهداشتی که زیاد بحرانی نبود به تعزیرات معرفی شدند.

۷ تیر ۱۳۹۵ ۱۷:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید