اخبار

برگزاری کارگاه خود مراقبتی با حضور نمایندگان خود مراقبتی و نمایندگان آموزشی مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی

در تاریخ سوم آذر ماه کارگاه خودمراقبتی با حضور نمایندگان خودمراقبتی و نمایندگان آموزشی مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی در سالن آموزش مرکز بهداشت برگزار گردید.
 در ابتدای جلسه خانم وطن پرست کارشناس مسئول آموزش سلامت  شهرستان ضمن خیر مقدم ، اهداف برگزاری کارگاه و اهمیت خودمراقبتی  را بیان نمودند و  اشاره  کردند   گام  اول سلامت  خود مراقبتی است و خود مراقبتی انواع مختلف دارد وی افزود:خود مراقبتی  برای حفظ سلامت، خود مراقبتی در ناخوشی های جزیی ، خود مراقبتی در بیماریهای مزمن و خود مراقبتی در بیماریهای حاد  و در نهایت بین 65 تا 85 درصد از مراقبت ها یی که به سلامت ما منجر میشود محصول همین خود مراقبتی است.
سپس خانم بابایی کارشناس آموزش سلامت مفاهیم پایه و  اساسی خود مراقبتی و سیاست ها و برنامه های وزات بهداشت در راستای خودمراقبتی را بیان نمود و اینکه بنا به پیشنهاد وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس نظام جامع توانمند سازی در مردم برای خود مراقبتی و نظام آموزش سلامت در مدارس و محل کار و نظام جامع آموزش بیمار استقرار یابد و فرهنگ سلامت ارتقاء و  مشارکت های مردمی توسعه یابد.
 در ادامه آقای مصطفایی کارشناس مبارزه با بیماری ها، نحوه ی اجرای برنامه های خودمراقبتی بیماری ایدز در مدارس را بیان کرد و راه های انتقال و پیشگیری آن و اینکه درحال حاضر شایعترین راه انتقال ویروس  HIV رایطه جنسی با فرد الوده به ویروس و استفاده از سرنگ مشترک می باشد.
دیگر مدرس این کارگاه مهندس خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط بود که در خصوص نحوه اجرای برنامه های خودمراقبتی دخانیات در مدارس، راه اندازی مرکز ترک دخانیات ، و عواقب خطرناک مصرف قلیان و  همچنین رستوران سالم و روستای سالم  را توضیحاتی ارائه نمودند.
در پایان جمع بندی مطالب کارگاه و وظایف نمایندگان خودمراقبتی و نقش سایر همکاران در برنامه های خودمراقبتی توسط خانم وطن پرست ارائه گردید.

 کارگاه خود مراقبتی

کارگاه خود مراقبتی 


کارگاه خود مراقبتی 


کارگاه خود مراقبتی 

 

 

مطالب مرتبط:

درباه خودمراقبتی ومطالب آموزشی مرتبط:

۷ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید