اخبار

کارشناس مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه : توجه به تاریخ تولید و انقضاء، شرایط نگهداری اجناس ، مهر استاندارد و آرم سیب سلامت ، بسته بندی سالم اجناس از مهمترین نکات در خرید اجناس می باشد


جلسه کالای قاچاق 5  

 

مهندس خدادادیان در خصوص برنامهای واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: در ماه مبارک رمضان چندین صنف بیشتر مورد توجه هستند از جمله قنادیها ، کبابی و حلیم پزی ، مرغ فروشی ها ، نانوایی ها و آشپزخانه ها و فروشگاههای بزرگ که نظارت بر این اماکن تشدید می شود . در خصوص اماکن عمومی مثل مساجد ، تکیه ها و دارالقرآن ها هم با توجه به مراجعات زیاد مردم نظارت بیشتری صورت می پذیرد
وی افزود: کار نمونه برداری از مواد غذایی تولید شده در مراکز تهیه و توزیع و بخصوص زولبیا و بامیه به صورت منظم تا پایان ماه مبارک رمضان انجام می شود . در این خصوص هماهنگی لازم با تعدادی از ادارات از جمله تعزیرات حکومتی ، دستگاه قضایی ، آزمایشگاه مواد غذایی و صنعت ، معدن و تجارت صورت می پذیرد ونسبت به تشکیل گشتهای مشترک از طریق اتاق اصناف و اتحادیه نانوائیها جهتنظارت بر نانوائیها و همچنین نظارت بر سایر اماکن با اتحادیه مربوطه و اداره تعزیرات و اتاق اصناف گشتهای مشترک صورت می پذیرد .
ایشان در ادامه خاطر نشان ساخت: در این ماه تهیه نذورات و آش زیاد می شود لذا توصیه ما این است که مردم عزیز به چند نکته اساسی توجه نمایند و آنها را رعایت کنند . اول اینکه : مواد اولیه مورد نظر جهت تهیه آش نذری خود را از اماکن معتبر خریداری نمایند و به شرط بسته بندی ، مهر استاندارد و آرم سیب سلامت و همچنین تاریخ تولید و مصرف ماده اولیه توجه نمایند و به هیچ عنوان از مواد اولیه مشکوک استفاده نکنند . دوم اینکه : از ابزار وسایل پخت و پز مناسب و بهداشتی جهت تهیه غذای نذری خود استفاده نمایند . سوم اینکه : محلی که در آن غذای نذری درست می کنند تمیز و بهداشتی باشد و از نظر ساختاری بدون مشکل باشد . چهارم اینکه رعایت بهداشت فردی توسط افرادی که در کار تهیه هستند صورت پذیرد .

مهندس خدادادیان همچنین در خصوص ظروف یکبار مصرف و مورد استفاده در نذورات بیان داشت:مردم حتما" ظروف یکبار مصرف خود را از مکانهای معتبر خریداری نمایند و ترجیحا" از ظروف برپایه گیاهی و سلولزی استفاده کنند و برای مواد غذایی و خوراکی داغ به هیچ عنوان از ظروف یکبار مصرف شفاف استفاده نکنند .
خدادادیان درتوصیه های لازم به همشهریان عزیز در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: توصیه ما به مردم در این ماه مبارک این است که حتما" کلیه خریدهای خود را از اماکن مجهز و به طور مستقیم از صنف مربوطه خرید نمایند و از هرگونه خرید از افراد دوره گرد و دستفروشان فقط به صرف قیمت کمتر خرید نکنند زیرا قطعا" اینگونه مواد غذایی از نظر بهداشتی مشکل داشته و خطرناک می باشند جداً خودداری نمایند و در رعایت مسائل بهداشتی و کنترل مواد خوراکی مصرفی خود دقت لازم را انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اسرع وقت با شماره 190 وزارت بهداشت تماس حاصل نمایند .

مطالب مرتبط:
توصیه هایی در رابطه با تغذیه در ماه مبارک رمضان به نقل از آقای دکتر بحیرایی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه

۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید