اخبار

ماما بازوی پرتوان درتثبیت و استمرار طرح تحول سلامت می باشد.

khc
پیام آقای دکتر طلوعی رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه به مناسبت روز جهانی ماما
پانزدهم اردیبهشت ماه مصادف با پنجم ماه می میلادی از سوی سازمان جهانی بهداشت و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام روز جهانی ماما نامگذاری شده است این روز فرصت مغتنمی است برای یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت و تجلیل و قد ردانی از خدمات خالصانه و زحمات بی شائبه  این گروه از همکاران و توجه به دیدگاه ها و انتظارات آنهاست.

بدون شک نقش و جایگاه ماما در سلامت مادران و کودکان این سرزمین بر کسی پوشیده نیست بطوریکه رکن اساسی در تامین سلامت خانواده و حفظ توسعه پایدار کشوراز طریق کاهش شاخص های  مرگ ومیر مادر باردار ،مرگ ومیر نوزادی و مرگ ومیر زنان ناشی از سرطان های شایع ودر نهایت  افزایش امید به زندگی سالم را تشکیل می دهد .نقش عملکرد ماماها تنها مختص  به دوران بارداری و زایمان  نبوده و سلامت باروری زنان از زمان تولد تا دوران سالمندی، را شامل می شود. بدون شک همکاران ماما نقش بازویی توانمند را درتثبیت و استمرار طرح تحول سلامت در کشور عزیزمان ایفا می نمایند.

لذا برخود مغتنم می شمارم این روز را که همزمان با بهار قرآن است به شما تلاشگران جامعه مامایی که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادرو نوزادو در نهایت اعتلای سلامت خانواده و جامعه را بعهده دارید تبریک و تهنیت عرض می نمایم  و سلامتی و توفیق روزافزون یکایک ‌تان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

 

                                                                                                                                                                                        دکتر علیرضا طلوعی
                                                                                                                                                    رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه

 

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵
مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید