اخبار

پیام ها و تو صیه ها در زمینه سلامت روان سلامت روان و محیط کار

khc
1.   با توجه به مدت زمانی که به کارمان اختصاص می دهیم مهم است که محل کار سالم و رضایتمندانه ای داشته باشیم تا  سلامت جسمی و روانی مان به خطر نیفتد
 
2.   اگر شما به هر دلیلی به این نتیجه رسیدید که نمی توانید شغل خود را عوض کنید میتوانید بر روی راههایی که موجب ارتقا و پیشرفت در استعدادهای فعلی تان هست تمرکز کنید
 
3.    اگر شما در محیط کاری ناسالم هستید و یا در موقعیتی هستید که نمی توانید پیشرفت کنید شاید  بهترین انتخابتان پیدا نمودن شغل دیگری است
 
4.    یکی از راههای مقابله با استرس مدیریت زمان است
 
5.    برای رهایی از استرس در  برنامه روزانه خود زمانی را برای  اقدامات سالمی مانند: ورزش، پیاده­روی،  موسیقی، دوش آب گرم، تمرینات تنفس عمیق ، معاشرت های اجتماعی و استفاده از تعطیلات و مرخصی ها   اختصاص دهید.
 
6.    عدم انطباق شغل با توانائیهای فرد، از موارد مهم در افزایش استرس و در نتیجه بوجود آمدن اختلالات روانی مثل اضطراب هستند.
 
7.    رضایتمندی شغلی عبارت است ازیک حالت هیجانی مثبت که نظرشخصی کارکنان را درموردکارخودیا جو حاکم درمحیط کارمنعکس می سازد.
 
8.    توصیه می شود مدیران در دوره های مشخص و به طور منظم جلساتی با هدف بررسی مشکلات کارکنان و شنیدن حرفهای آنها برگزار کنند .
 
9.    یکی از معیارهای سلامت روان داشتن احساس و روحیه با نشاط در محیط کار می باشد و این منجر به رضایت کلی از زندگی و کار می گردد
 
10.  همدلی کردن ، قضاوت نکردن، سرزنش نکردن، پیش داوری نکردن از موضوعاتی است که در سلامت روان کارکنان می توانند موثر باشد.
 
11.  کارکنان می توانند از طریق استراحت منظم ، دنبال کردن تمرینات ورزشی، فعالیت های جسمی، تحرک بدنی و رژیم غذایی سالم سلامت خود را حفظ کنند.
 
12. ارکنان زمانی می توانند به بالاترین موفقیت دست یابند که نقش­ها و مسئولیت­های روشنی داشته باشد و برای ایفای آنها به خوبی تدارک و تجهیز شده باشند
 
13. یکی از عوامل فشار روانی و اضطراب در محیط کار افزایش شیفت­های کاری است.
 
14.  استرس شغلی یکی از عوامل اساسی در کاهش بهره وری سازمان ها و ایجاد عوارض جسمی و روانی در کارکنان است.
 
15. در محیط منظم، زمان صرف جستجوهای غیر ضروری نمی شود بدین ترتیب تسلط شما در محیط کار بیشتر شده و کنترل محیط را به دست می گیرید.
16. مهمترین عواملی که در احساس رضایتمندی شخصی کمک می­کند کسب مهارت خودآگاهی است نقاط ضعف و قوت و ارزشهای خود را بشناسید و بیشتر از ظرفیت خود برنامه ریزی نکنید
 
17. روزی نیم ساعت و سه روز در هفته به ورزش مورد علاقه خود بپردازید.
 
18. متناسب با ساعات کاری نظم ثابتی را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید
 
19. یکی از نشانه های وجود سلامت روانی در محیط کار، رضایتمندی شغلی است
 
20.  توجه به فعالیت جمعی و گروهی و پرهیز از فردگرایی در محیط های کار باعث افزایش احساس دلبستگی و حمایت روانی در افراد گروه می شود.
 
21.    مهم است که کارفرمایان، خودشان در مورد مسائل سلامت روان آموزش بگیرند تا برای پاسخ دادن به نیازهای کارمندان آمادگی داشته باشند.
 
22.   کیفیت روابط شما با همکاران عوامل تعیین کننده مهمی در خصوص رضایت از شغل و محیط کاری شما است.

 

مطالب مرتبط:   سلامت روان و محیط کار

 

 


۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۰۵
پایگاه جامع آموزش و فرهنگ‌سازی سلامت |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید