اخبار

15 آذر ، روز جهانی داوطلب گرامیباد

15 آذر ، روز جهانی داوطلب گرامیباد
شعار امسال : مشارکت همه جانبه جامعه در کنترل همه گیری بیماری کووید-19
"با محوریت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت"
سلامتی محور توسعه است و معضلات بهداشتی همان معضلات توسعه ، که نمی توان آن را فقط در بخش سلامت حل نمود. بلکه مشارکت تک تک افراد جامعه و بخشهای توسعه ، نهادها و ارگانها  برای حل مسائل سلامتی و رسیدن به سطح قابل قبول سلامت ،  لازم و ضروری است.
داوطلبان سلامت ، افرادی هستند که همچون حلقه محکمی ارتباط مسئولین بهداشتی را با سطوح محیطی جامعه برقرار می کنند. بدین ترتیب  زمینه های لازم برای مشارکت فعالانه تر افراد در توسعه  اقتصادی و اجتماعی کشور فراهم می شود.

با گسترش مشارکت های داوطلبانه و تعامل با مردم و تمامی آحاد جامعه و در نهایت ایجاد فضا برای مشارکت جامعه است، که جامعه ای سالم و توسعه پایدار خواهیم داشت. 

همه گیری کووید- 19 به ما یادآوری کرد که عامل بیماریزا  فارغ  از نژاد، جنسیت ، جغرافیا ، ثروت و.... همه انسان ها را طعمه خود می سازد. فراگیری این بیماری باعث شد تا لزوم همکاری و جلب مشارکت جامعه ، حمایت سازمان ها و توانمندسازی افراد جامعه در کنترل آن چشم گیر و بی بدیل باشد.

در شرایط  همه گیری بیماری کووید -19 ،  مشارکت های داوطلبانه مردم و تلاش تمامی  نیروهای داوطلب حوزه سلامت ( رابطان سلامت  و سفیران سلامت خانواده  )، نیروهای داوطلب بسیج ، نیروهای داوطلب هلال احمر و .......  در غربالگری ، اطلاع رسانی ، آموزش های عمومی  و کنترل همه گیری این  بیماری چشمگیر بوده است . 

در برنامه مدیریت وکنترل اپیدمی کووید  -19 به شیوه محله محور وخانواده محور (گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا ( طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ) ) که از اواخر آبان  ماه در کشور شروع شده است  کنترل کووید -19 به مردم محلات سپرده شده ، و با بهره گیری از ایجاد هماهنگی و مدیریت واحدهای فعال در محلات (پایگاه سلامت در مناطق شهری/ خانه بهداشت در روستا و بسیج محلات) و مشارکت گسترده رابطین سلامت ، سفیران سلامت خانوار و سایر سازمانها مانند بسیج ، صدا وسیما ،  هلال احمر ، سمن ها و... برنامه ریزی و اقدام جهت کنترل اپیدمی کووید -19 در سطح محلات انجام می گردد.

لذشعار روزجهانی داوطلب (5 دسامبر)         International Volunteer Day (5 December) 

با تمرکز بر نقش :

مشارکت همه جانبه جامعه در کنترل همه گیری بیماری کووید-19
"با محوریت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت"
   این روز را گرامی می داریم.
 
اعظم گرشاسبی ، کارشناس  مسئول  واحد آموزش و ارتقاء سلامت شهرستان کرمانشاه 

پوستر روز داوطلب 99

 

 

مطالب مرتبط:  درباره روز جهانی داوطلب (رابطین بهداشتی و هفته مربوطه)

۱۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶
مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید