اخبار

28 آوریل 2021(8 اردیبهشت 1400) روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای گرامی باد

28 آوریل 2021(8 اردیبهشت 1400) روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای گرامی باد
پیش بینی، آمادگی و پاسخگویی به بحرانها، هم اکنون برای افزایش تاب آوری در نظام های ایمنی و بهداشت حرفه ای سرمایه گذاری نماییم .

همه گیری بیماری کووید-19 دولت ها، کارفرمایان، کارگران و عموم مردم را با چالش های بی سابقه ای در رابطه با ویروس مواجه نموده است و تأثیرات بسیاری را در دنیای کار به همراه داشته است. روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با استفاده از درس آموخته ها و تجربیات دنیای کار، بر روی استراتژی های تقویت سیستم های ملی ایمنی و بهداشت حرفه ای (OSH) با هدف افزایش تاب آوری سیستمهای ایمنی و بهداشت حرفه ای در برابر بحران هایی پیش رو در حال و آینده تمرکز خواهد داشت.
بیماری همه گیر کووید-19 از زمان شیوع در اوایل سال 2020، بعنوان یک بحران جهانی در همه جا تأثیرات عمیقی داشته است. این بیماری همه گیر، تقریباً همه جنبه های دنیای کار را تحت تأثیر قرار داده است، از خطر انتقال ویروس در محیط های کاری تا خطرات مربوط به ایمنی و بهداشت حرفه ای (OSH) که منجر به شکل گیری اقدامات مهمی برای کاهش انتشار این ویروس شده است. شیوه های کاری جدید از قبیل استفاده گسترده از دورکاری، فرصت های زیادی را برای کارگران فراهم نموده است اما از طرفی خطرات بالقوه ایمنی و بهداشت حرفه ای (OSH)، به ویژه خطرات روانی- اجتماعی و خشونت را نیز در محیط کار به همراه داشته است. 

 

پیش بینی، آمادگی و پاسخگویی به بحرانها

                             هم اکنون برای افزایش تاب آوری در نظام های ایمنی و بهداشت حرفه ای سرمایه گذاری نماییم .

پوستر روز جهانی بهداشت حرفه ای 1400
روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای سال 2021 بر روی به کارگیری عناصر سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای که در ساختار کنواسیون ایمنی و بهداشت حرفه ای 2006 ( شماره 187) آمده است، تمرکز دارد. گزارش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای نشان می دهد که چگونه بحران همه گیری ویروس کرونا اهمیت تقویت سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای(OSH) شامل خدمات بهداشت حرفه ای هم در سطح ملی و هم در سطح شرکت ها را اثبات نمود. 
سازمان بین المللی کار از این فرصت برای ارتقای سطح آگاهی و افزایش تبادل نظر در خصوص اهمیت سرمایه گذاری بر روی تاب آوری سیستم ایمنی و بهداشت حرفه ای با استفاده از نمونه های منطقه ای و کشوری در کاهش و جلوگیری از گسترش کووید-19 در محل کار، استفاده خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط: درباره روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۲۷
مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه |
اخبار مرتبط

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید